Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü, geçen yıl Ankara’da 331 milyon 852 bin yolcu taşıdı. 78 milyon 742 bin olan Türkiye nüfusunun yaklaşık 4,5 katına denk gelen bu kişiler, yolculuklarında EGO otobüsleri, Ankaray, metro ve teleferik gibi toplu ulaşım araçlarını tercih etti.
Dünya başkentlerine örnek olma misyon ve vizyonuyla çalışmalarını sürdüren Ankara Büyükşehir Belediyesi, çağın gerektirdiği teknolojik imkanları da kullanarak, yaşamı kolaylaştırıcı projelerin yanı sıra kent içi ulaşımında da sorun yaşanmaması için çözüme yönelik gerçekçi uygulamaları hizmete koyuyor.
Bu kapsamda yenilenen çevreci dev otobüs filosu başta olmak üzere, büyük çoğunluğu yerin altından giden raylı sistem ve toplu taşıma amaçlı olarak ilk kez uygulanan teleferikle, nüfusu 5 milyonu aşan yerleşim yerleri arasında Ankara, trafiği en rahat kentler kategorisinin başında yer alıyor.
EGO Genel Müdürlüğü’ne ait otobüs, metro, Ankaray ve teleferikten oluşan toplu taşıma araçlarıyla 2015’te, 331 milyon 852 bin yolcu taşındı. Birbiriyle entegre olan bu sistemlerle geçen yıl içinde taşınan yolcu sayısı, 78 milyonluk Türkiye’nin yaklaşık 4,5 katı, 5 milyonluk Ankara’nın da 63 katından daha fazla bir rakama denk geliyor.
-GÜNDE 700-750 BİN KİŞİ, EGO OTOBÜSLERİYLE YOLCULUK ETTİ-
Başkentlilerin, 2015 yılında toplu taşımada en çok tercih ettikleri ulaşım aracı, EGO otobüsleri oldu. Ankara’da geçen yıl 208 milyon 651 bin 659 kişi otobüslerle seyahat etti. EGO’nun her sabah trafiğe çıkardığı 1200 civarındaki araçla, günlük ortalama 7 bin 500 sefer yapıldı. 2015 yılında günde ortalama 700 ile 750 bin arasında Ankaralı; evine, işine, okuluna, hastaneye, alışverişe EGO otobüsleriyle gitti, geldi.
Bir yıl içinde EGO otobüsleri, 89 milyon 365 bin kilometre yol kat etti. EGO otobüsleri, bu 1 yıllık süre zarfında 40 bin kilometre olan dünya çevresini yaklaşık 2 bin 230 kez dolaşmış oldu.
-METRO VE ANKARAY İLE 123 MİLYON KİŞİ TAŞINDI-
Başkent'in toplu ulaşım yükünü taşıyan bir diğer sistem olan metro ve Ankaray hatlarıyla da toplam 123 milyon 200 bin kişi yolculuk yaptı.
Başkent’in farklı akslarında çalışan 3 farklı metro hattından; M1 Batıkent-Kızılay metro hattından 55 milyon 595 bin kişi, M2 Çayyolu-Kızılay Metro hattından 19 milyon 813 bin 324 kişi, M3 Törekent-Batıkent Metro hattından da 8 milyon 502 bin 151 kişi yararlandı.
Yine raylı sistem hattı olarak hizmet veren hafif raylı sistem AŞTİ-Dikimevi arasındaki ANKARAY’ı ise 39 milyon 289 bin 605 kişi kullandı.
-TELEFERİKLE GÜNDE 25 BİN YOLCU-
Ulaşımda öncü çalışmalara imza atan Büyükşehir Belediyesi, trafik yoğunluğunu azaltmak amacıyla hava hattıyla yolcu taşımacılığını ilk kez Ankara’da gerçekleştirdi. 2014 yılında çalışmaya başlayan Yenimahalle-Şentepe teleferik hattıyla da günde ortalama 25 bin, bir yıl içinde ise yaklaşık 9 milyon Başkentli, hava hattı taşımacılığıyla yolculuk yaptı.
-TAHİROĞLU: “OTOBÜSLERİMİZİN YAŞ ORTALAMASI 5,6"-
Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü olarak, kent içi toplu taşımacılığını güvenli, modern ve hızlı bir şekilde yerine getirmeye çalıştıklarını belirten Genel Müdür Necmettin Tahiroğlu, bu alanda gurur verici yeniliklere imza attıklarını söyledi. Tahiroğlu, şunları söyledi:
“Otobüs filomuzu sürekli yenileyerek, yaş ortalamasını 5,6’ya düşürdük. CNG ile çalışan çevre dostu otobüs sayımız 1290 adet. Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği'nce (UITP), Avrupa’nın 'En Çevreci Otobüs Filosu' ödülüne layık görüldük.
Bilişim sektöründe Türkiye’nin en seçkin projesi olarak gösterilen, dünyanın birçok ülkesinde çeşitli kuruluşlarca ödüle layık görülen ve bugün yaklaşık 1,5 milyon kullanıcıya ulaşan EGO CEP’TE uygulamasıyla Ankaralı hemşerilerimizi durakta otobüs beklemekten kurtardık. Akıllı Bilet, Akıllı Durak Ve Araç İçi Yolcu Bilgilendirme Sistemi projelerimizi hemşerilerimizin hizmetine sunduk. Engelli vatandaşlarımızın otobüslerimizden faydalanabilmesi ve erişilebilirliklerinin kolaylaştırılması amacıyla 1276 otobüsümüze engelli rampası, engelli lifti yaptık. Otobüs filomuzdaki otobüsleri klimalı hale getirdik, bulunmayan otobüslerimize klima takılmasını sağladık.”