Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, zorunlu trafik sigortası tavan fiyat uygulamasının devam etmesi gerektiğini belirterek, "primler belirlenirken araç sahibinin yaşının, kaç yıldır ehliyet sahibi olduğunun ve yaptığı kazaların göz önüne alınması gerekir." dedi.
TESK Genel Başkanı Palandöken, 31 Aralık 2017’de sona erecek olan zorunlu trafik sigortası tavan fiyat uygulamasının devam etmesi gerektiğini belirterek, bu uygulama için sigorta primleri belirlenirken hiçbir vatandaşın haksızlığa uğramaması açısından düzenlenmesi gereken kriterler olduğunu ifade etti. Palandöken, zorun trafik sigortası primleri belirlenirken, haksızlık olmaması için, araç sahibinin yaşının, kaç yıldır ehliyet sahibi olduğunun ve yaptığı kazaların göz önüne alınması gerektiğini bildirdi.
“Araç Sahibinin Ehliyeti Ne Zaman Aldığı Dikkate Alınmalı”
20-25 yıl önce ehliyetini alıp başkasına ait araçta şoförlük yapan ve ilk kez araç alan kişilerin acemi şoför muamelesi gördüğünü anlatan Palandöken, “Geçmiş yıllarda üzerine kayıtlı araç bulunmayan ancak yıllarca şirketlerde veya şahısların yanında şoför olarak çalışıp yıllar sonra kendi adına araç alan sürücülere daha yeni ehliyet almış acemi sürücü muamelesi yapılması yanlış. Ayrıca kaza riski 10 milyonluk bir şehir ile 50 binlik şehirde aynı değildir. Mevcut düzenleme buna dikkat ediyor fakat bu yeterli değil. Örneğin Ankara Kızılay’da taksicilik yapan bir sürücü ile 10-15 bin nüfuslu Ayaş ilçesinde taksicilik yapan kişinin riski aynı olmamalı” açıklamasında bulundu.
TESK Başkanı Palandöken: "Primler Belirlenirken Yaşa, Ehliyet Süresine Bakılmalı"
Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, zorunlu trafik sigortası tavan fiyat uygulamasının devam etmesi gerektiğini belirterek, "primler belirlenirken araç sahibinin yaşının, kaç yıldır ehliyet sahibi olduğunun ve yaptığı kazaların göz önüne alınması gerekir." dedi.
17 Haziran 2017 Cumartesi 23:52