Öne Çıkanlar tsk CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut palandöken binali yıldırım şehit CHP Gaziantep Milletvekili İrfan Kaplan kurban bayramı Hakkari deprem PENÇEKİLİT Operasyonu Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Derya Yanık Barış Pınarı Bölgesi

Sanayicilerden Yardım Seferberliği

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nda depremin ilk saatlerinde bir kriz masası oluşturuldu. 24 saat esaslı çalışan kriz masası, AFAD, Türk Kızılay ve diğer kurumlarla koordineli çalışarak acil kalemlerde üretim yapan yerli ve yabancı üreticilerle temasa geçiyor.

Kurulan kriz masasında bakan yardımcılarının koordinasyonunda bağlı ve ilgili kurum ve kuruluşların yöneticileri ile bakanlık yöneticileri yer alıyor.

ACİL ÖNEME SAHİP MALZEMELER

Kriz masası öncelikli olarak afet bölgesine yakın OSB’ler ve iş insanlarıyla irtibata geçti. Bu sayede paket su, hazır gıda, battaniye, ısıtıcı, giyim, jeneratör, iş makinesi, konteyner, forklift, hijyen seti gibi acil malzemeler, deprem ilk saatlerinde bölgeye en yakın noktalardan yola çıktı.

YARDIM KÖPRÜSÜ

Kriz masası, depremin yaşandığı bölgede belediyeler ve sanayiciler arasında köprü kurarak çok sayıda mobil mutfak ve hazır yemek araçlarını ihtiyaç olan noktalara gönderdi. Arama kurtarma ekiplerinin kullandığı ekipmanlar uçaklarla sevk edildi. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı kriz masası, Organize Sanayi Bölgeleri Üst Kuruluşu’na (OSBÜK) bağlı OSB’lerin ayni ve nakdi yardımlarını da AFAD ve Kızılay'a yönlendiriyor.

YABANCI KURTARMA EKİPLERİNİN BÖLGEYE SEVKLERİ

Türkiye’ye gelen yabancı ülke arama kurtarma ekipleri İstanbul’dan Adana Şakirpaşa Havalimanı’na ulaşırken Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi, Mersin Organize Sanayi Bölgesi ile il ve ilçe belediyelerinden 300’ün üzerinde otobüs ile TIR hazır edildi. Otobüsler yabancı personeli, TIR’lar da kurtarma ekipmanlarını havalimanından deprem bölgesine sevk etti.

EKİPLER, YETKİNLİKLERİNE GÖRE AFET NOKTALARINA GÖNDERİLİYOR

Kriz masasının yaptığı çalışmalarla şu ana kadar, aralarında Azerbaycan, Rusya, Çin, İspanya, Japonya, İngiltere, Fransa, Pakistan, Hindistan Tayvan, Avusturya, Malezya’ın da bulunduğu 38 ülkeden gelen 2 bin 201 yabancı personel ekipmanlarıyla birlikte bölgeye ulaştırıldı. Adana Şakirpaşa Havalimanı’nda AFAD ile Çukurova Kalkınma Ajansı, Adana Sanayi İl Müdürlüğü görevlileri iş birliğine gitti. Kurtarma ekipleri kabiliyet, ekipman ve yetkinliklerine göre sevk edildi.

YARDIM SEFERBERLİĞİ

Kriz masası, AFAD, KIZILAY ve diğer kurumların yeni ihtiyaçlarını bildirmelerinin hemen ardından istenilen malzemelerin üreticileriyle temasa geçti. Bu sayede tek seferde araç gereç ve ekipmana çok daha hızlı şekilde ulaşım sağlandı.

24 SAAT ESASLI ÇALIŞIYOR

Kriz masasının koordinasyon çalışmaları, tüm ilgili kurum ve kuruluşların desteğiyle, 24 saat esasıyla seferberlik halinde sürdürülüyor. Bölge kalkınma idareleri, kalkınma ajansları, yatırım destek ofisleri, KOSGEB müdürlükleri, TSE koordinatörlükleri ve TÜBİTAK ekipleri de sahada çalışmalara destek oluyor.

SADECE UŞAK’TAN 1.1 MİLYON BATTANİYE

Sadece Uşak Valiliği koordinasyonunda 1 milyon 122 bin 523 battaniye deprem bölgesine gönderilmek üzere hazırlandı. Battaniyelerin 703 bin 629 adedi, 153 araç ile deprem bölgesine gönderildi. Bunlardan 123 aracın taşıdığı battaniyeler, depremzedelere ulaştırıldı.

KONTEYNER YAŞAM MERKEZİ

Bu arada, Ankara Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Seyit Ardıç öncülüğünde, 40 meslek komitesi başkanının koordinasyonu ile deprem bölgesinde belirlenecek bir alanda Konteyner Yaşam Merkezi kurulması çalışmalarına başlandı. Merkezde, içerisinde yatak, mutfak, duş ve tuvalet bulunan, ısıtma sistemi olan 21 metrekarelik konteynerler oluşturulacak.

300 KONTEYNER

Merkezde ayrıca, yemekhane, çocuk oyun parkı gibi sosyal bileşenler de yer alacak. Konteyner yaşam merkezinde 300 konteynerin konuşlandırılması planlanıyor. Üretimi tamamlanan konteynerler, ASO 2.ve 3. OSB’de bulunan sahaya getirilmeye başlandı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.