Ramazan ayıyla birlikte değişen uyku saatleri ve yeme-içme düzenleri, tüketicilerin online alışveriş alışkanlıklarına da yansıdı. sahibinden.com, sahur saatleri içinde site ve mobil trafiğinde yaşanan değişiminin yanı sıra kullanıcıların online alışveriş tercihlerine ilişkin verilerini açıkladı.
sahibinden.com'un yayınladığı verilere göre , Ramazan başlangıcından bu yana site içi genel trafik oranı yüzde 6 oranında artarken, sahur saatlerinde kullanıcı sayısında yüzde 110’luk artış gözlemlendi. Ayrıca kullanıcıların sahura kadar sitede geçirdiği süre de yüzde 17 arttı.
Kullanıcıların Ramazan’da alışverişlerinde özellikle mobili tercih ettiği gözlemlendi. Sahuru beklerken en yüksek trafik 03:00 saatlerinde gerçekleşti ve bu saatlerde sahibinden.com’un Android mobil uygulamasında yüzde 408, IOS uygulamasında ise yüzde 390 trafik artışı yaşandı.
Kullanıcıların sahur saatlerinde en çok baktığı kategoriler değişmedi; emlak ve vasıta kategorilerini alışveriş takip etti.
Ramazan’ın yaz aylarına denk gelmesi nedeniyle özellikle karavan ilanlarına ilginin arttığı gözlemlendi.
Sahurda trafik artışının en çok görüldüğü iller ise Gaziantep, Konya ve Ankara oldu.
Sahuru Emlak Ve Vasıta Arayarak Bekliyoruz
Sahibinden.com verilerine göre Ramazan’da da adres hep aynı oldu: 01:00 – 05:00 saatleri arasında kullanıcı sayısı yüzde 110 arttı.
19 Haziran 2016 Pazar 22:10