Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), kuruma ulaşan şikayetler ve basın yayın organlarında yer alan haberlerden anlaşıldığı üzere vatandaşlara yönelik dolandırıcılık faaliyetleri yapıldığını belirterek, uyarıda bulundu.
Vatandaşlara karşı dolandırıcılık faaliyetleri olduğunu belirten BDDK, vatandaşlara uyarıda bulundu. BDDK, kendilerini BDDK personeli, Türkiye Bankalar Birliği çalışanı, danışmanlık şirketi yetkilisi, banka veya sigorta yetkilisi, polis veya avukat olarak tanıtan kişilerin, telefon numarası kopyalama yöntemlerini kullanarak, banka müşterilerine ulaşıp, kredi kartı aidatlarının iadesini sağlayacaklarını, ödül vereceklerini, banka hesaplarında sorun olduğunu söyleyerek bu sorunları giderecekleri gibi vaatlerde bulunduklarını ifade etti.
Kurum, vatandaşları telefonla aramadıklarını, bankacılık işlemlerinde kullandıkları kişisel nitelikli bilgileri hiçbir şekilde talep etmediklerini açıkladı ve bu şahıslara itibar edilmemesi gerektiğini belirtti. Yapılan açıklamada ayrıca şu ifadelere yer verildi:
“Finansal tüketici ile birebir iletişime geçip, ihbar, talep, şikayet ve önerilerin en kısa sürede değerlendirerek; ön bilgilendirme yapılması, Kurumumuzun görev alanına giren tüm şikayetlerin en kısa sürede doğru bir şekilde cevaplandırılması, Kurumumuzun görev alanına girmeyen konularda ise finansal tüketicilerin şikayetleri ile ilgili doğru kurum ve kuruluşlara yönlendirilmesi amacıyla 444 55 65 no’lu BDDK Çağrı Merkezi faaliyet göstermektedir. İhtiyaç duyulması halinde, vatandaşlarımız 444 55 65 no’lu telefon numarasını arayarak Kurumumuzun görev alanı kapsamındaki bankacılık işlemlerine ilişkin teknik destek alabileceklerdir.”
BDDK, Dolandırıcılığa Karşı Uyardı
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), kuruma ulaşan şikayetler ve basın yayın organlarında yer alan haberlerden anlaşıldığı üzere vatandaşlara yönelik dolandırıcılık faaliyetleri yapıldığını belirterek, uyarıda bulundu.
22 Haziran 2016 Çarşamba 16:07