Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, “Medyada ciddi bir dil fukaralığı söz konusu. Sadece gazetelerimizde değil, radyo ve televizyonlarımızda pek çok kelime ve deyimin hatta atasözünün yanlış kullanıldığı veya tam orada kullanılması gerekirken bilinmediği için kullanılmadığını görüyoruz” dedi.
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Sapanca’da düzenlenen “Dünya Uygarlığı İçinde Türk Uygarlığı Dil/ Tarih Meseleleri Kurultay Dil Çalıştayı”nda yaptığı konuşmada, bu tür konuların kurumsal iddialarla değil daha çok bireysel fedakarlık ve gayretlerle yürüdüğünü belirterek, “Genel olarak Türk dünyasında herhangi bir alanda herhangi bir başarı gördüğünüz zaman şu soruyu sormak çok meşru hale geliyor, ‘Arkasında kim var? Kim yapıyor bu işi?’ Mutlaka bu işin bir veya bir kaç fedaisi çıkıyor, öyle oluyor” açıklamasında bulundu.
Avcı, henüz kurumsal akışlar içerisinde işlerin anonimleştirilemediğini söyleyerek, “Bireysel gayretlerle yürüyen işler mi bereketli olur yoksa durmuş oturmuş ama aynı zamanda rutinleşmiş kurumsal gayretler mi daha verimli olur? Her ikisinin de güzel örnekleri var ama bu faaliyet bu işlere gönül vermiş fedailerin gayretleriyle bir yere gelebiliyor” ifadelerini kullandı.
-“MEDYADA CİDDİ BİR DİL FUKARALIĞI SÖZ KONUSU”-
Atasözlerinin, deyim, bulmaca ile bilmecelerin yeni kuşaklara, nesillere ve yazarlara aktarılabilmesi için popülerleştirici yan faaliyetlere ihtiyaç olabileceğini vurgulayan Avcı, şunları kaydetti:
“Bazı önerilerim var. Birincisi bizim sosyal bilimler liselerimiz var. Bu liselerimizde bu konularla ilgili kulüpler kurmalarını ve atasözlerine yer vermelerini sağlamaya çalışmak... Yapacağımız çalışmaların ilk basılı örneklerini hemen mümkünse köşe yazarlarına iletmek, çünkü medyada ciddi bir dil fukaralığı söz konusu. Sadece gazetelerimizde değil, radyo ve televizyonlarımızda pek çok kelime ve deyimin hatta atasözünün yanlış kullanıldığı veya tam orada kullanılması gerekirken bilinmediği için kullanılmadığını görüyoruz. Onun dışında bulmacalar hazırlanabilir gazetelerde. Bilmece ve bulmacalarında bu deyim ve atasözlerini teşvik edecek bazı bilgiler aktarabiliriz. Televizyon yarışmaları düşünülebilir. Kitlesel ve popülerleşme konusunda bunların halka daha fazla yansıtılması konusunda aklımıza gelebilecek yöntemler olabilir.”