Öne Çıkanlar şehit palandöken kurban bayramı PENÇEKİLİT Operasyonu elektrik ötv Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan suriye hatay Metina bursa CHP Gaziantep Milletvekili İrfan Kaplan

Dünyanın En Zorlu Ve Tehlikeli Yarışı Dakar Rallisi Yarın Suudi Arabistan'da Başlıyor

Dünyanın en ünlü rallisi Dakar Rallisi, yarın Suudi Arabistan’ın gizemli ve derin çöllerinde başlıyor. Kızıl Deniz’in kıyısındaki Cidde’de start alacak yarışta, 62 ülkeden 556 pilot, 12 günde 7 bin 856 kilometre katedecek.

www.korfezhaberi.com sitesinin haberine göre, Dakar rallilerinde en az 10 kez yer alan 47 efsane pilotun da yer aldığı yarışta büyük final, dünyanın en büyük kumul çölü olan Rubülhali Çölü’nün (Empty Quarter) geçilmesinden sonra; geleceğin eğlence, spor ve kültür destinasyonu olan Qiddiya’da gerçekleşecek.

NEDEN SUUDİ ARABİSTAN?

Paris-Dakar Rallisi’nin ilki terör tehditleri nedeniyle Güney Amerika’ya taşınmadan önce 1978’den 2007’ye kadar Avrupa ve Kuzey Afrika arasında düzenlendi. 2009 ve 2018 yılları arasında Arjantin, Şili, Peru, Bolivya ve Paraguay’da yapıldı.

Ancak Güney Amerika’daki bu ülkelerin birçoğu tarafından kabul edilen kemer sıkma politikası ve karbon kısıtlamaları nedeniyle sorunlar yaşandı.

Paris’te başlayan yarış Senegal’in başkenti Dakar’da bitiyor. Ancak tarih boyunca yarışın başlangıç ve bitiş noktalarında birçok değişik yapıldı. Paris-Dakar arasında düzenlenen ralli, 2000 yılında Dakar’da başlayıp başkent Kahire’de sona erdi.

Dakar Rallisi organizatörü Amer Sports Corporation, Dakar Rallisi’nin, 2020 yılından itibaren beş yıl boyunca Suudi Arabistan’da gerçekleştirileceğini açıkladı. 2030 Vizyonu kapsamında dünyanın en büyük spor organizasyonlarına ev sahipliği yapan Suudi Arabistan, 42. Dakar Rallisi için bütün hazırlıklarını tamamladı.

DEV MARKALAR YARIŞACAK

Yarışa katılan araçlar, bisiklet, otomobil ve kamyon kategorisi olarak 3’e ayrılıyor. Yarış güzergâhının zorluğu rekabeti kızıştırıyor. Ayrıca bu yarış araçların dayanıklılığını kanıtlamak için de iyi bir fırsat sunuyor.

Yarışa katılan dünyanın en büyük otomobil üreticileri arasında Rover, Range Rover, Mitsubishi, Renault, Rolls Royce, Mercedes, Porsche, Hummer, Nissan, Lada ve Volkswagen bulunuyor. Bununla birlikte yarışın en dikkat çekici aracı ise 12 kez ödül kazanan Mitsubishi’nin Pajero modeli.

Son kategoride 3 bin 500 kilogramdan daha ağır kamyonlar veya araçlar bulunuyor. Bu kategoriye Tatra, Wizards, Kamaz, Hino, Man, Mercedes gibi markalar katılıyor. Kamaz son yarışlarda diğer kamyonlar arasındaki en iyi sonuçları elde etti.

DAKAR RALLİSİ FİKRİ KİME AİT?

Dakar Rallisi fikri, motosiklet yarışçısı Fransız Thierry Sabine’ye ait. Sabine, Abidjan-Nice Yarışları sırasında Tenere Çölü’nde kayboldu. Çölün, amatörlerin yeteneklerini test edebileceği iyi bir fırsat olduğunu keşfetti. Kurtulduktan sonra 1978 yılında yarışın Fransa’dan başlayarak Cezayir’den geçmesini ve Dakar’da sona ermesini önerdi. Sabine bu fikri verirken, üç yıl içinde bu yarışın en popüler yarışlardan biri olacağının elbette farkında değildi. Sabine 1986 yılındaki ralli günleri sırasında Cezayir’de gerçekleşen bir helikopter kazasında öldü.

MARGARET THATCHER’IN OĞLU, PRENSES DIANA...

Dakar Rallisi’nin en ilgi çekici yarışlarından biri 1982 yılında, dönemin İngiltere Başbakanı Margaret Thatcher’ın oğlu Mark’ın Cezayir’deki çölde beş gün kaldığı müsabakaydı. Peugeot marka araç kullanan Mark, yardımcısı ve özel araç tamircisi ile helikopterlerle yapılan araştırmalar sonucu bulundu. Dünyanın en ünlü rallisine katılan isimler arasında Prenses Caroline ve Prenses Diana da bulunuyor.

190 ÜLKEDEN 50 MİLYON KİŞİ İZLEYECEK

Motor sporları hayranları, 70 TV kanalı ile günlük 12 saat TV içeriği ve 13 gün boyunca bin 200 saat yayın yoluyla yarışı takip edebilecek. 50 milyondan fazla takipçi 190 ülkede Dakar deneyimini yaşayacak.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.