Son beş yıldır Avrupa’nın en iyi havayolu şirketi ünvanına sahip olan Türk Hava Yolları 13-15 Mayıs tarihlerinde, Avrupa basketbolunun en iyilerini Berlin’de düzenlenecek finallerde bir araya getirecek.
Avrupa’nın en iyi dört basketbol takımı, Turkish Airlines Euroleague dörtlü finalleri kapsamında, Paris, Barcelona, İstanbul, Londra, Milano ve Madrid’in ardından kıyasıya rekabet, bir kez daha Almanya’nın başkenti Berlin’de bir araya geliyor. Mercedes-Benz Arena’nın ev sahipliğinde gerçekleştirilecek
20 önemli takımı saf dışı bırakan dört seçkin takım, dörtlü finallerde karşı karşıya geliyor. 13 Mayıs’ta oynanacak yarı finallerde İstanbul’dan Fenerbahçe, İspanyol rakibi Laboral Kutxa Vitoria ile karşılaşırken, CSKA Moskova ve Kuban Krasnodar’ı karşı karşıya getirecek diğer müsabaka Rus temsilcilerinin kapışmasına sahne olacak. Bu müsabakalar sonrasında kazananların adlarını final maçına yazdıracakları organizasyonun fahri elçiliğini ise, Almanya’nın gelmiş geçmiş en başarılı basketbol koçu Dirk Bachmann yapacak. Efsanevi koç, Euroleague’in resmi bloğunu teşrifiyle final mücadelesine; taraftarlar, oyuncular ve tüm basketbol severler açısından unutulmaz bir boyut kazandıracak. Ligin yıldan yıla büyümesinden duyduğu memnuniyeti dile getiren koç bu sonucu, Türk Hava Yolları ve Euroleague Basketball’un titizlikle hayata geçirdikleri başarılı pazarlama stratejisinden kaynaklanan büyük bir liyakat olarak değerlendirdi. Ve bu yıl, ekipleri daha önce hiç olmadığı kadar rekabetçi bulduğuna da ayrıca dikkat çekti.
2000/2001 sezonunda hayata geçirilen Euroleague Basketball, bu tarihten beri her yıl, ULEB (Avrupa Basketbol Ligleri Birliği) denetimi altında gerçekleştiriliyor. 2010 yılından itibaren, organizasyon ve kapsamındaki final turnuvasına isim sponsoru olan, dünyanın sayıca en fazla ülke ve enternasyonel destinasyonuna uçuş sağlayan Türk Hava Yolları, Euroleague Basketball ile gerçekleştirdiği bu başarılı işbirliğini 2020 yılına kadar sürdürecek.
Türk Hava Yolları’nın Pazarlama ve Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Olmuştur; organizasyonla ilgili görüşlerini paylaştığı açıklamasında, “Avrupa’nın en üst düzey ve dünyanın en popüler basketbol organizasyonlarından biri olan Euroleague Basketball ile 2010 yılında başlattığımız kurumsal işbirliğini güçlendirmenin yanı sıra, Türk Hava Yolları markasının küresel ölçekli bilinirliğini ve prestijini perçinlemiş bulunuyoruz. Geçtiğimiz 6 yıl boyunca, Turkish Airlines Euroleague’e adımızı vermenin ve Eurocup turnuvasının küresel sponsoru olmanın gururu içerisindeyiz. Sporun, farklı ulus ve kültürleri bir araya getirmedeki baskın gücünden hareketle hedef kitle ile farklı bir iletişim geliştirme imkânı sunan bu ve benzeri işbirlikleri sayesinde, markamızın sadece Türkiye’deki değil, dünya genelindeki etkinliğini artırarak devam ettirmekteyiz.” dedi. Skytrax tarafından son beş yıldır “Avrupa'nın En İyi Havayolu Şirketi” seçilen Türk Hava Yolları, uzun yıllardır sporun farklı dallarına sağladığı destekle bu alanda da belirgin bir profil sergilemekte.” İfadelerini paylaştı.