Öne Çıkanlar palandöken deprem tsk cumhurbaşkanı erdoğan CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk Kuşadası Belediyesi Haberleri recep tayyip erdoğan binali yıldırım pkk kurban bayramı tüik

HSBC Türkiye, 2022’de De ‘İklim Krizi’ İçin Çözüm Üreten  Start-Up’ları Desteklemeyi Sürdürüyor

HSBC Türkiye tarafından hayata geçirilen ‘Sürdürülebilir Büyüme Programı’ kapsamında, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’ndan ‘İklim Eylemi’ne yönelik çalışmalar yapan 20 start-up desteklenecek. 2022 başvuruları 7 Mart tarihine kadar devam edecek.

 

HSBC Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınma ve büyümeye katkı sağlamak amacıyla sosyal fayda sağlayan start-up’lara yönelik olarak iki yıl önce hayata geçirdiği ‘Sürdürülebilir Büyüme Programı’ 2022’de ölçeğini daha da genişletiyor. Bu yıl, WWF-Türkiye (Doğal Hayatı Koruma Vakfı) ve Hackquarters iş birliğiyle yürütülen program, Birleşmiş Milletler’in Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’ndan İklim Eylemi kapsamında çözüm ve teknolojiler üreten start-up’ları destekleyecek. Program kapsamında toplam 20 start-up, 6 aylık hızlandırma programına dahil olacak.

Sürdürülebilir Büyüme Programı ile ‘İklim Eylemi’ne yönelik teknoloji ve çözümlerin desteklenmesi, sosyal fayda odaklı start-up’ların sürdürülebilir iş modellerini büyütmesi ve Türkiye’de start-up şirketler, girişimciler, mentorlar ve yatırımcılardan oluşan güçlü bir ekosistem inşa edilmesine destek olunması amaçlanıyor. Programa katılmaya hak kazanan 20 start-up’a, 6 ay süresince 100 saatlik workshop ve farklı alanlarda uzman 20 kişiden oluşan bir ekip tarafından 200 saat mentorluk desteği sağlanacak. Start-up’lar programdan mezun olduklarında İşletme-Pazarlama-Büyüme başlıklı üç ana modül altında çok kapsamlı bir eğitimden geçmiş olacaklar.

“İklim değişikliğiyle mücadeleye odaklanan start-up’ları güçlendirerek  sorunun çözümünü hızlandırıyoruz.”

 

HSBC Türkiye Genel Müdürü Selim Kervancı, 2021 programının sosyal girişimciler ve daha düşük karbon ekonomisine geçiş için başarılı projelerin önünü açan bir inisiyatif olduğunu söyledi ve ekledi:  “2021 programını tamamlayan start-up’lar yatırımcılarla bir araya geldi, farklı projelerde Türk otomotiv sektörünün önde gelen firmaları ile işbirliği fırsatı yakaladı. Sosyal girişimlerden biri yaklaşık 1.4 milyon dolar tutarında yatırım aldı. Start-up’ların hayata geçirdiği projelerle 10 milyon ton atık geri dönüştürüldü, karbon emisyonunda 8.5 ton düşüş sağlandı ve yaklaşık 1 milyon ağaç kurtarıldı.”

 

İklim değişikliği ile mücadeleye  yönelik çözümler geliştiren start-up’lara verdikleri desteğin kapsamını her yıl genişleterek sürdürdüklerini belirten Kervancı, “Bu yıl desteklediğimiz start-up sayısını yaklaşık dört katına, 20’ye çıkarıyoruz. Söz konusu start-up’ları güçlendirmek için WWF-Türkiye ve Hackquarters iş birliğiyle çok güçlü bir eğitim programının hazırlanmasına katkı sağladık. Programdan mezun olacak start-up’ların iklim değişikliğiyle mücadeleye yönelik inovatif projeleri sorunun çözümünü hızlandıracak. HSBC Türkiye olarak daha yaşanılabilir bir dünya hedefi için sorumluluk almaya ve yeni projeleri hayata geçirmeye devam edeceğiz” dedi.

Son başvuru tarihi 7 Mart 2022

Start-up’lar, Sürdürülebilir Büyüme Programı’na 7 Mart 2022 tarihine kadar İklim Eylemi ile ilişkili aşağıdaki kategorilerden/alanlardan  birini seçerek https://sustainablegrowthprogram.com/  adresinden başvuru yapabiliyor:

  • Sıfır Açlık – Sürdürülebilir Gıda Sistemleri
  • Ulaşılabilir ve Temiz Enerji
  • Sürdürülebilir Tüketim ve Üretim Kalıplarının Garantilenmesi
  • Okyanus, Deniz ve Su Kaynaklarının Korunması ve Sürdürülebilir Kullanımı
  • Karasal Ekosistemlerin Korunması ve Sürdürülebilir Kullanımının Özendirilmesi, Ormanların Sürdürülebilir Şekilde İşletilmesi, Çölleşme ile Mücadele, Toprak ve Biyoçeşitlilik Kaybının Durdurulması ve Telafisi
  • İklime Bağlı Felaketlere Karşı Direnç ve Uyum Kapasitesinin Güçlendirilmesi
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.