Hepsiburada.com Pazaryeri Satış Geliştirme Müdürü Ekerbiçer:
"Pazaryeri platformumuza dahil olan iş ortaklarımızdan aylık dükkan kirası istemiyoruz"
"İş ortaklarımız ürün satmadan hiçbir ücret ödemiyor"
Hepsiburada.com Pazaryeri Satış Geliştirme Müdürü Mehmet Ekerbiçer, "Pazaryeri platformumuza dahil olan iş ortaklarımızdan aylık dükkan kirası istemiyoruz. İş ortaklarımız ürün satmadan hiçbir ücret ödemiyor" ifadelerini kullandı.
Şirket açıklamasına göre, hepsiburada.com, İnteraktif Pazarlama Zirvesi (İPZ) Anadolu konferansı kapsamında Gaziantepli KOBİ, esnaf ve girişimcilerle buluştu.
Konferansta bir konuşma yapan Hepsiburada.com Pazaryeri Satış Geliştirme Müdürü Mehmet Ekerbiçer, Pazaryeri platformu ile büyük-küçük tüm şirketlere hepsiburada.com'da e-ticaret yapma fırsatı sunduklarını belirtti.
E-ticaret sektörünün sunduğu yeni nesil iş fırsatlarını katılımcılarla paylaşan ve e-ticaret sektörü hakkında güncel bilgiler veren Ekerbiçer, katılımcıları dünyada ve Türkiye'de yükselen yeni nesil iş alanına dahil olmaya davet etti. Ekerbiçer, şu açıklamalarda bulundu:
"Hepsiburada.com, 8 milyon üye ve 1 milyon ürün çeşidi ile Türkiye'nin en büyük AVM'si konumunda. E-ticaret sektörünü büyütmek istiyoruz ve bu kapsamda Pazaryeri platformunu devreye aldık. Pazaryeri platformuyla ticaret yapan büyük-küçük tüm şirketlerin e-ticaret dünyasına girmesine yardımcı oluyoruz. Girişimcilik ekosistemini büyütecek önemli bir kanal açıyoruz.
Pazaryeri platformumuza dahil olan iş ortaklarımızdan aylık dükkan kirası istemiyoruz. İş ortaklarımız ürün satmadan hiçbir ücret ödemiyor. Aylık ziyaret sayısı 40 milyon olan hepsiburada.com'da ürünlerini tüm Türkiye'ye sergileme fırsatına sahip oluyorlar. Üstelik kendilerine hepsiburada.com'un teknoloji ve pazarlama desteğini de veriyoruz. O nedenle işine yeni nesil bir boyut kazandırmak isteyen tüm kobilere, esnaflara ve girişimcilere 'gelin, işinizi hepsiburada.com'da birlikte büyütelim' diyoruz."
"Fiyat avantajı, zaman tasarrufu ve karşılaştırma olanağı, tüketicileri online alışverişe yönlendiriyor"
Türkiye'deki online perakende sektörünün 2007 yılından beri geleneksel perakende sektörüne kıyasla 7 kat daha hızla büyüdüğünü dile getiren Ekerbiçer, internet üzerinden alışveriş yapanların oranının hızla arttığını vurguladı.
E-ticaretin en popüler iş kollarından biri haline geldiğine dikkati çeken Ekerbiçer, "Yapılan araştırmalar, özellikle avantajlı fiyatlar, zaman tasarrufu, ürün ve fiyat karşılaştırma olanağı gibi nedenlerle tüketicilerin online alışverişe yöneldiğini gösteriyor. 7 gün 24 saat alışveriş imkanı, geniş ürün yelpazesi ile birlikte devamlı yapılan indirim ve kampanyalar müşterileri online alışveriş sitelerine çekiyor" değerlendirmesinde bulundu.
Ekerbiçer, tüketicilerin online alışveriş alışkanlıklarına ilişkin, en çok cep telefonu, bilgisayar, tüketici elektroniği, hazır giyim, ayakkabı ve aksesuar ürünlerinin satıldığı bilgisini paylaştı. Online alışverişte erkek kullanıcıların daha ağır bastığını belirten Ekerbiçer, şunları kaydetti:
"E-ticaret tüketicisinin yüzde 41'i kadın, yüzde 59'u ise erkek. Y kuşağı online alışverişi seviyor. Hepsiburada.com'un verilerine göre, 18-24 yaş arası yüzde 36, 25-34 yaş arası yüzde 35, 35-50 yaş arası ise yüzde 29'luk bir tüketici kitlesi bulunuyor."
Açıklamada, hepsiburada.com'un e-ticaret sektörünü Anadolu'ya doğru yaygınlaştırmak için KOBİ, esnaf ve girişimcilerle bir araya gelmeye devam edeceği belirtildi.