Öne Çıkanlar tsk CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut palandöken binali yıldırım deprem şehit CHP Gaziantep Milletvekili İrfan Kaplan Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk kuşadası kurban bayramı Hakkari tüik

Finansın Liderleri Bankacılığın Geleceğini Konuştu

Finans sektörünün liderlerini bir araya getiren CEO Club - Bankacılar Zirvesi’nde dönüşen iş yapış şekilleri ve finansal yapılar tartışılırken, Türk bankacılığının bugünü, 2017 yılı beklentileri ile dijital bankacılık alanındaki gelişmeler de ele alındı.

Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde düzenlenen geleneksel CEO Club toplantıları her yıl olduğu gibi bu yıl da Türkiye’nin önde gelen bankalarının üst düzey yöneticilerini bir araya getirdi. Vodafone Türkiye ve Metal Yapı Konut ana sponsorluğunda yapılan “CEO Club Bankacılar Zirvesi”, Capital ve Ekonomist Dergileri Yayın Direktörü M. Rauf Ateş, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy ve Metal Yapı Konut Genel Müdürü Akın Karali’nin açılış konuşmalarıyla başladı.

Yapı Kredi Bankası CEO’su Faik Açıkalın’ın moderatörlüğünde gerçekleşen dönüşen iş yapış şekilleri ve finansal yapıların tartışıldığı zirvede, Türk bankacılığının bugünü, 2017 yılı beklentileri ile dijital bankacılık alanındaki gelişmeler ele alındı.


“Bankacılık Şirketleri Dijitalleşmede Açık Ara Lider Konumda”


Finansal hizmetler sektörünün dijitalleşme performansı açısından lider konumda bulunmaya devam ettiğini vurgulayan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, işletmelerin dijital iş ortağı olarak tek çatı altında sundukları çözümlerle, dijital bağlantılı yaşamı kurumlar için kolay ve erişilebilir kılmayı hedeflediklerini belirterek şu ifadeleri kullandı:

“Yarına Hazırım Platformumuz ile dijitalleşme yolculuğunda yönlendirdiğimiz işletmelerin, kurumsal çözüm ve teknoloji ihtiyaçlarını tespit ederek süreçlerini optimize etmelerine destek oluyor ve daha etkin çalışmalarını sağlıyoruz. 2018 yılında bankacılık sektöründe Nesnelerin İnterneti (IoT) alanında yapılacak yıllık harcamaların bu seneye göre yüzde 31 oranında artarak, 153 milyar doları bulması bekleniyor. Bu alana yatırım yapan sektörler arasında bankacılık, yüksek teknoloji haricinde tüm diğer sektörlerin önünde yer alıyor. Türkiye'de ilk kez uygulama geliştirme imkânı sunan IoT Platformu’nu bu yılın başında hayata geçirdik. İçinde SIM kart bulunan veya SIM kart bulunmayıp WiFi, lisanssız radyo frekansı gibi farklı telsiz iletişim teknolojilerini destekleyen tüm cihazlar, Vodafone'un yeni platformunda hayat buluyor.”

Vodafone'dan “Kağıtsız Bankacılık" Devri

Vodafone'un dijital dönüşüm stratejisi doğrultusunda kağıtsız bankacılık hizmetlerine yönelik çözümler sunduğunu da vurgulayan Aksoy, "Özellikle banka ve sigorta şirketlerinin satış performansını artırmaya yönelik çözümler üretiyoruz. Kağıt kullanılarak yapılan tüm işlemleri dijital sürece taşıyarak zaman tasarrufu, operasyonel verimlilik, bilginin anlık ve toplu izlenmesi ve raporlanması gibi önemli faydalar sağlıyoruz. Yapılan analiz çalışmalarımızda günlük satış rakamlarında yüzde 80 performans artışı sağlanıyor. GSM numarası bilgi teyidi ve numaranın aktif edildiği tarih bilgileri teyidi ile kart kopyalama gibi güvenlik açıklarının da önüne geçiyoruz” açıklamasında bulundu.
 
 “İnşaat Sektörünün Bankalara İhtiyacı Devam Ediyor”

İnşaat sektörünün özellikle finansman konusunda bankalardan destek beklediğini vurgulayan Metal Yapı Konut Genel Müdürü Akın Karali özellikle son 10 yıllık dönemde bankacılık sektörünün inşaat sektörüne finansman anlamında önemli bir destek verdiğini belirterek, "2005-2015 yıllarını kapsayan dönemde bankaların konut kredileri portföyü 7,4 milyar liradan bu yılın Ağustos ayında 151,8 milyar liraya çıktı. Gayrimenkulün finansmanı denince genel olarak sadece konut kredileri anlaşılıyor. Oysa arazi ve proje geliştirme finansmanı, inşaatın finansmanı, stoğun finansmanı da en az bireysel ve kurumsal alıcının finansmanı kadar önemli" dedi.
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.