Öne Çıkanlar bugünün gündemi pkk cumhurbaşkanı erdoğan abd AİLE kılıçdaroğlu terörist çin CHP Adana Milletvekili Dr. Müzeyyen Şevkin deprem Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer Pandemi

E-Ticarette Teslimat Modelleri de Dönüşümde

 Online alışveriş faktörlerinin satın alma kararı üzerindeki etkisini değerlendiren Positive Kurucu Ortağı Caner Isıt, kargoya ilişkin konuların belirleyici olduğunu söyledi. Istı, bu nedenle teslimat modellerinin de bir dönüşüm içine girmeye başladığına dikkat çekti.
 
Positive’in Kurucu Ortağı Caner Istı, son kullanıcı tarafında en önemli beklentinin lojistiğe ilişkin olduğuna dikkat çekerek, rapor ve araştırmalara göre, tüketicilerin satın alma tercihlerini etkileyen başlıca faktörlerin kargo ile ilgili olduğunu söyledi.
 
TÜSİAD’ın, ‘Dijitalleşen dünyada ekonominin itici gücü: E-ticaret’ raporuna göre, online alışveriş yapan tüketicilerin kendilerine sunulan en cazip değer teklifinin ücretsiz teslimat olduğunu söyleyen Istı şunları söyledi:
 
“Dünyanın en büyük e-ticaret platformlarından Amazon’un müşterileri arasında gerçekleştirdiği bir araştırma da bunu doğruluyor. 2016’nin son çeyreğini kapsayan verilere göre, Amazon müşterileri, kendilerini satın almaya teşvik eden faktörlerde ilk sırada yüzde 63’le ücretsiz teslimatın geldiğini söylüyor. Sonraki gün teslimat seçeneği de kargo ile ilgili öncelikli faktörlerden bir diğeri olarak dikkat çekiyor” dedi.
 
“Kargo ile ilgili konular tüketiciler için bu denli önemliyken, ister mağaza, ister online olsun tüketicilerin temel ihtiyaçlarını anlamak ve bu doğrultuda çözüm üretmek markalar için en önemli noktayı oluşturuyor” diye konuşan Caner Istı, sözlerini söyle sürdürdü:
 
“Türkiye gibi alışverişin sosyal hayatın bir parçası olduğu ülkelerde Click & Collect ve benzeri online ve offline’i birleştiren teslimat modellerinin başarıya ulaşma olasılığı son derece yüksek. Online siparişlerin markanın fiziksel mağazasından teslim alınmasını sağlayan Click & Collect yöntemini tercih eden tüketicilerin önemli bir kısmı, ürünü alırken mağaza içinde de ayrıca harcama yapıyor.”
 
Istı’nın verdiği bilgilere göre, Click & Collect ile birlikte gelen, kullanıcıların ürünlerini hafta sonu da dahil istedikleri zaman istedikleri mağazadan, kasada sıra beklemek zorunda kalmadan teslim alabilmeleri, mağazada anında iade edebilmeleri gibi olanaklar kesintisiz müşteri deneyimini de arttırıyor. Click & Collect’ten elde edilen veriler sayesinde, markalar mağazalarında hangi ürünlerden, ne sıklıkta stok bulundurulacağına da karar verebiliyorlar.
 


 
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.