Öne Çıkanlar chp Covid19 terörist mhp trabzonspor enflasyon galatasaray abd TOBB ankara suriye rusya

Araştırmalara Göre Tüketicileri Mağazada Tutmanın Sırrı Mağaza Müziğinde Gizli

Kendi geliştirdiği yazılımı ve ürettiği müziklerle  30 ülkede 700’den fazla firmaya telifli müzik, anons ve jingle yayını hizmeti sunan SMG’nin Yönetim Kurulu Başkanı Gül Gürer Alimgil, “Mekan ve müzik eşleşmesi hatalı yapıldığında müşteri kaçıyor, bu sonuç işletmeleri kapanmaya kadar sürükleyebiliyor” dedi.


Tüketici davranışlarını analiz eden araştırmalar hizmet kalitesi ve fiyat yanısıra günümüzde mağaza müziklerinin satın alma davranışlarında ve mağaza ziyaretlerinde önemli oranda etkisi olduğunu gösteriyor.  

Konu üzerine yapılan araştırmalar ve bulgular mekan ne kadar hoş olursa olsun atmosferi ile çalınan müzik eşleşmiyorsa ziyaretçilerin yüzde 44’ü gibi önemli oranda bir bölümünün mekanda fazla kalmadığını,hatta mağazayı terk ettiğini ve yüzde 38’inin de bir daha oraya asla geri gelmediğine işaret ediyor. Buna karşılık kamuya açık alanlarda yapılan müzik yayınlarının hedef kitle ile doğru eşleştiğinde insanların yüzde 35’i o noktada geçirdiği süreyi uzatıyor.


AMBİYANS,HİZMET KALİTESİ VE MÜZİK BİRLİKTELİĞİ 

Kendi geliştirdiği yazılımı ve ürettiği müzikler ile 30 ülkede 700’den fazla firmaya telifli müzik, anons ve jingle yayını hizmeti sunan SMG’nin Yönetim Kurulu Başkanı Gül Gürer Alimgil, kamuya açık bir mekanın; mağaza, restoran veya AVM olsun, başarılı olabilmesi için ambiyans ve sunulan hizmet kalitesi kadar müziğin de önemli olduğunu vurgulayarak ,”Mekan ve müzik eşleşmesi hatalı yapıldığında müşteri kaçıyor, bu sonuç işletmeleri kapanmaya kadar sürükleyebiliyor” dedi.
 

MÜZİKTE AKUSTİK DENGE BİLE ETKİLİYOR

Bazı mekanlarda mimari hatalardan kaynaklanan akustik problemler yaşandığını dile getiren Alimgil, bu sorunların işletmeleri kapanmaya götürecek kadar tehlikeli olabileceğini de hatırlatarak  “Akustik problemi, genel olarak sık karşılaşılan bir sorun. Bu tarz mekanlarda ses doğru yayılmadığı için uğultuya varan gürültülerle karşılaşılabiliyor. Sesin düzgün yayılımına engel olan mimari problemler o mekanın tüm atmosferini olumsuz etkiliyor. Hal böyle olunca da insanların yüzde 25’i o mekanı başka kimseye önermiyor” dedi.

MEKAN İÇİN EN UYGUN SES SİSTEMİ BELİRLENİYOR

Bu nedenle ister küçük metrekareli bir mekan isterse de binlerce metrekarelik bir yapı olsun kendi sistemlerini kurmadan önce o işletmenin en yüksek verimi alması için yapının analizlerini yaptıklarını anlatan Alimgil, “Sunduğumuz teknolojinin doğru konumlanmasını çok önemsiyoruz. Bu nedenle saha analizleri yaparak o mekan için en uygun ses sistemi kurulumunu keşfediyoruz. Ve müşterilerimize tavsiyelerde bulunuyoruz” şeklinde konuştu. 

“AKILLI YAZILIMIN SIRRI BURADA”

Geliştirdiği yazılım ile SMG’nin bir müzik şirketi olduğu kadar aslında bir teknoloji şirketi de olduğuna dikkat çeken Alimgil,şu görüşleri dile getirdi:
“Akıllı yazılımımız sayesinde mağaza içi müziği kontrol edebilir hale getiriyoruz ve halka açık yerlerde kurumların dilediği mesajı rahatlıkla verebilmesini sağlıyoruz. Profesyonel bir ekip tarafından hazırlanan listeler o markanın müşteri kitlesi ve kimliği ile eşleşiyor. Farklı saatlere ya da yılın farklı dönemlerine yönelik yayın programlaması yapabiliyoruz. Düzenli güncellemelerle tekrara düşmüyoruz. Müzik yayını yönetimi personelin inisiyatifine kalmıyor, SMG yönetiminde yapılıyor. Böylece beklenmeyen aksilikler yaşanmıyor. Doğru zamanda doğru anonslarla satışa destek oluyoruz. Müşterilerimize 7/24 teknik destek ve talep edildiği takdirde kurulum desteği de sunuyoruz. Ayrıca müşterilerimizi müzik meslek birlikleri ve telifleri konusunda hukuki anlamda da bilgilendiriyoruz “. dedi. 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.