Pandemi döneminin hızlandırdığı dönüşüm sürecinde çalışmalarını kesintisiz sürdüren, ZTE ile derinleşerek telekomünikasyon teknolojileri (Telko) faaliyetlerinde yüzde 170 civarında bir büyüme yakalayan Netaş, gelirlerini önemli ölçüde artırırken, operasyonel giderlerini düşürdü. Brüt karını yüzde 11, FAVÖK marjını ise yüzde 2,5’ten yüzde 4,7’ye çıkardı.
Netaş CEO’su Ali Emir Eren, “ZTE ile birlikte ana kasımız olan telekom alanında yakaladığımız büyümenin yanısıra Yeni Normal’de ortaya çıkan ülkemizin acil dijital ihtiyaçlarını en hızlı ve profesyonel şekilde karşılayarak 2020 yılında satış gelirlerinde büyümemizi sürdürdük. Teknolojinin dönüştürücü gücü, mühendislik yeteneklerimiz, köklü birikimimiz, geniş iş ortaklık ağımız ve dünya teknolojilerine yön veren ZTE’nin global gücü ile bir sinerji yaratarak ‘’Türkiye’nin öncü inovasyon ve dijital dönüşüm şirketi’’ olarak çalışmalarımızı hızlandıracağız” dedi.
Türkiye’nin öncü inovasyon ve dijital dönüşüm şirketi Netaş, 2020 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Buna göre Netaş, 2020 yılı satışlarını yüzde 31 gibi yüksek bir oranda artırarak, gelirini 1,7 milyar TL’ye çıkardı. Şirketin brüt kârı ise yüzde 11 artış ile 177 milyon TL’ye yükseldi. Toplam aktifleri yüzde 20 büyüyerek 2 milyar TL’den 2,4 milyar TL’ye ulaşan Netaş’ın FAVÖK marjı ise yüzde 2,5’ten yüzde 4,7’ye yükseldi.
Netaş CEO’su Eren, “Pandeminin getirdiği kısıtlamalar nedeniyle tüm dünyanın sosyal ve ekonomik koşullarla mücadele ettiği zorlu bir yılı geride bıraktık. Milyarlarca insanın, fiziksel mesafeyi temel alan farklı bir deneyim yaşadığı bu dönemde; dijitalleşme, hem zorunluluk hem fırsat olarak karşımıza çıktı. Bugüne kadar bir gider kalemi olarak görülen ve ertelenen birçok dijital ihtiyacın, aslında süreçlerin sürdürülebilirliği için ne kadar hayati olduğu anlaşıldı. Bu dönemde her türlü belirsizliğe ve zorluğa rağmen Netaş olarak, ülkemiz açısından stratejik öneme sahip bir sektörde hizmet vermenin getirdiği sorumluluk bilinciyle çalışmalarımızı ara vermeden sürdürdük. Pandeminin olumsuz etkilerinin toplumumuz için en aza indirilmesi, ülkemizde ekonominin ve hayatın kesintisiz devam edebilmesi için sahip olduğumuz bilgi birikimi ve kaynağımızı seferber ettik” dedi.
Telekom operatörleri için çözüm kümemiz genişliyor
Netaş’ın en güçlü kası olan telekomünikasyon teknolojilerinde 2020 yılında ZTE ile birlikte önemli bir sıçrama yakaladığına dikkat çeken Eren, şunları kaydetti: “ArGe’mizde telekom operatörleri için geliştirdiğimiz yazılım çözümleriyle sunduğumuz çeşitlendirilmiş hizmetler, telekom pazarındaki satış hacmimizi artırdı. Daha önce ZTE’nin FTTx fiber altyapı sistemleri ile başlayan yerlileştirme çalışmalarımız 2020 yılında VDSL Modem, Fiber Modem (Home Gateway) ile devam etti. Bir operatörümüz ile sabit çekirdek şebeke modernizasyon projesini hayata geçirdik. Mobil abonelere sunulan dijital servislerin testleri başarılı şekilde gerçekleştirildi. ZTE ile birlikte yerlileştirme faaliyetlerimizin yanı sıra yeni nesil IPTV platformu gibi ileri teknolojilere odaklanarak, telekom pazarında etkinliğimizi artırmayı hedefledik.”
Turkcell ile üç sözleşme imzaladık
Eren, 2020 yılının devamı olarak yeni yıla telekomunikasyon teknolojileri (Telko) alanında hızlı bir başlangıç yaptıklarını ifade ederek, Turkcell Satış ve Dijital İş Servisleri ile 138.000.000 TL değerinde üç sözleşme imzaladıklarını belirtti. Eren, bu kapsamda Turkcell’in yeni nesil 112 acil çağrı merkezi projesi altyapı kurulumunu 13 ilde gerçekleştirecekleri söyledi.
Dokuz finans kuruluşuna test hizmeti sunuyoruz
Eren, Netaş Ar-Ge’si tarafından geliştirilen IOT platformunun, enerji ve su gibi kaynakların uzaktan yönetiminin, saha servis yönetimi ve etkinlik yönetimi ürünlerinin faydalarının, “yeni normal” ile birlikte daha da anlamlı hale geldiğini belirterek; “E-ticaret ve çevrimiçi bankacılık hacmindeki artış, yük performans testi, cihaz parkuru ve test otomasyon sistemi ürünlerimize yönelik ilgiyi de artırdı. Test alanında Türkiye’nin en büyük ilk dört bankası dahil olmak üzere toplam 9 finans kuruluşuna hizmet sunar hale geldik” açıklamasında bulundu.
Uzaktan çalışma ile birlikte siber güvenliğin ve şirket ağlarının işlerliğinin sürdürülebilir olmasının da hayati hale geldiğine dikkat çeken Eren, “Bu yıl, Türkiye’nin en büyük havalimanlarından birine yönetilen hizmetler sağlamaya başladık. Önümüzdeki dönemde de, Türkiye geneline yayılmış yapısı ile sahadaki gücümüz olan BDH bünyesinde verdiğimiz yönetilen hizmetlerin, müşterilerimizin ihtiyacı olan en yüksek verimlilik ve profesyonelliği etkin biçimde sağlaması üzerine odaklanacağız” dedi.
Dünya Kupası için Katar’dayız
Geçen yılın en büyük uluslararası dijital dönüşüm projesini Katar’da gerçekleştirdiklerini belirten Eren, “2022 yılında Dünya Kupası’na ev sahipliği yapmaya hazırlanan Katar’da üstlendiğimiz dijital spor ve müşteri deneyimi platformu projesi, Emir Kupası final maçında başarıyla devreye alındı. Ayrıca Bayern Münih ile Tigres kulüplerinin oynadığı 2020 FIFA Kulüpler Dünya Kupası finalinde başarı ile kullanıldı” dedi.
Eren, konjonktüre rağmen Katar’ın yanı sıra Cezayir, Kazakistan ve KKTC gibi uluslararası pazarlarda da büyüdüklerine dikkat çekerek, “Kazakistan’da ZTE ile birlikte yeni telekom projeleri kazanırken, Cezayir ve KKTC’de daha önce alınan projelerde tamamlanma sürecine geçtik ve KKTC’de yeni bir proje aldık” dedi.
BDH’ın portföyü genişliyor
“Bilişim destek ve hizmet şirketimiz BDH’da tüm operasyonlar müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutacak şekilde devam ettirildi” diyen Ali Emir Eren, şunları kaydetti; “HP, Lenovo, Samsung, TFF, Sınır Güvenlik, kurumsal müşteriler ve daha birçok projede sorunsuz hizmet verilmeye devam edilirken; pandemi sürecinde yeni projelere imza atıldı. Bunlardan en önemlileri Vodafone Türkiye İzmir Merkezi altyapı kurulumu, Borsa İstanbul Veri Merkezi altyapı bakımı, Şekerbank DRC taşıma projesi, Akbank HCS veri merkezi taşıması, Turkcell ile birlikte TEB şubelerinin switch değişim projeleri oldu. Bunlara ek olarak Türk Telekom’un tüm Türkiye’de bulunan bayi ağı üzerinden sattığı mobil cihazların onarım hizmetini aldık.
Kamu’nun dijital dönüşüm çalışmalarına NVİGM ile katkı vermeye devam ediyoruz
Netaş’ın kamunun dijital dönüşümündeki rolüne de değinen Eren, “Şehir hastanelerinden, demiryollarının sinyalleşme sistemlerine, Kent Güvenlik Yönetim Sistemleri projelerinin altyapısına kadar birçok alanda kamunun dijitalleşme projelerinde yer aldık. Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) için geliştirdiğimiz ve 81 ilde 10.000 ‘den fazla kullanıcının dahil olduğu AYDES’in tamamen harita altyapılı güncel sürümü 2020 yılında canlıya alınarak sahada kullanıma başlandı” dedi.
Son olarak Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü (NVİGM) ile 184 milyon TL değerinde bir sözleşme imzaladıklarına dikkat çeken Eren, “Bu kapsamda 2021 yılı merkez ve taşra genel bakım, geliştirme ve güncelleme hizmetini üstlendik” diye konuştu.
n-telligent institute: Teknoloji eğitiminde ekosistemin iş ortağı
“Netaş’ın derin ve çok yönlü teknoloji birikimi ile çevik proje yönetimi alanındaki deneyimini tüm sektörlerdeki profesyonellerin hizmetine sunduğu n-telligent institute, 2020 yılında önemli bir deneyim kazandı” diyen Ali Emir Eren, “Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki 53 yıllık bilgi birikiminin tüm ekosisteme açıldığı, teknik eğitimlerin yanı sıra sosyal yetkinliklere de odaklanılan n-telligent institute’un sadece Türkiye için değil, bölgemizin de önemli bir yüksek teknoloji eğitim merkezi olması için çalışacağız” dedi.
Gelecek 50 yılın başarı hikâyesini yazmaya başlıyoruz
Eren; son olarak, “Teknolojinin dönüştürücü gücüne olan inancımız ve tutkumuzla Netaş’ta 2 bin 500 kişi ile birlikte yeni bir 50 yılın başarı hikâyesini yazmaya başlıyoruz. Bu dönemde Netaş olarak, sahip olduğumuz değerli yeteneklerimizle birlikte, geçmişten gelen birikim, kıymetli iş ortaklarımız ve dünya teknolojilerine yön veren ZTE’nin global gücü ile güçlü bir sinerji yaratarak ‘’Türkiye’nin öncü inovasyon ve dijital dönüşüm şirketi’’ olma yönünde çalışmalarımızı hızlandıracağız” şeklinde açıklamada bulundu.