Öne Çıkanlar diyarbakır CHP Adana Milletvekili Dr. Müzeyyen Şevkin bugünün gündemi AİLE terörist fenerbahçe abd chp pkk Türk EğitimSen Genel Başkanı Talip Geylan gündem başlıkları milli savunma bakanlığı

Mondelēz International, Sürdürülebilirlik Raporunu Yayınladı

Mondelēz International’ın 5 Haziran Dünya Çevre Günü’nden önce yayınladığı global çaptaki rapora göre şirket, 2019 yılı sonunda, çikolata markaları için kakaonun yüzde 63’ünü sürdürülebilir kakao üretimi projesi Cocoa Life çalışmalarından tedarik etti. Geri dönüştürülebilir ambalaj oranında yüzde 93’e varan ilerleme kaydeden marka, 2025 yılına kadar yüzde 100’e ulaşmayı hedefliyor.

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) şirketin 2025 sürdürülebilir ve bilinçli atıştırma hedeflerine ulaşma yolundaki önemli ilerlemelerini de vurgulayan 2019 Snacking Made Right raporunu yayınladı. Şirketin amacının yönlendirdiği imza programlarını ve yaklaşımlarını içeren rapor, doğru zamanda, doğru şekilde, doğru atıştırmalık sağlayarak insanları doğru atıştırmaya teşvik etmek üzere her yıl düzenli olarak hazırlanıyor.Raporda aynı zamanda Mondelēz International’ın olumlu değişim sağlamak için küresel ölçeğinden yararlanarak atıştırmalıkların geleceğine liderlik etme taahhüdü özetleniyor.

Dünya küresel COVID-19 pandemisini yönetmeye devam ederken, şirket bu amacın her zamankinden daha önemli olduğuna inanıyor ve dünyanın karşılaştığı yeni zorlukların üstesinden gelmek için çabalarını ilerletmeye kararlı olduğunu açıklıyor. Raporla ilgili gündeme yönelik açıklama yapan Mondelēz International Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Dirk Van de Put, “COVID-19'un küresel etkisini toplu olarak yönettiğimiz için, şimdi şirketlerin doğru olanı yapma ve sürdürülebilir iş büyümesini ölçeklendirme zamanı “Mondelez International'da sürdürülebilirlik ve refah için amaca yönelik yaklaşımımız, doğru zamanda, doğru şekilde, doğru atıştırmalık sunarak atıştırmalıkların geleceğini yönetme misyonumuzun bir parçası olarak çevre üzerindeki etkimizi azaltmaya ve toplum üzerinde olumlu bir etki yaratmaya odaklanmıştır. 2019'da kaydettiğimiz önemli ilerlemeden gurur duyuyorum ve 2025 Snacking Made Right hedeflerimizin gelecek için odaklanmak için doğru hedefler olduğuna inanıyorum.” dedi.

Mondelēz International, daha iyiye anlamlı ve kalıcı bir değişim yaratmak için insanları doğru atıştırmaya teşvik etme amacını taşıyor. Bu doğrultuda da 2019 yılında, güçlü ve sürdürülebilir tedarik zincirleri yaratmaya, çevresel etkiyi ve ambalaj inovasyonunu azaltmaya yönelik aşağıdaki konularda anlamlı ilerleme kaydetti:

Sürdürülebilir Hammadde Temini

-Çikolata markaları için % 63 kakao hacmi, şirketin imzalı sürdürülebilir kaynak programı Cocoa Life, 2018'e kıyasla 20 puan arttı.

-Avrupa'da bisküvi markaları için % 65 buğday, şirketin Harmony Wheat programı ile sürdürülebilir şekilde tedarik edildi.

-% 100 RSPO (Sürdürülebilir Palm Yağı Hedefi Yuvarlak Masası) palm yağı hedefi tuttu.

Çevresel Etki

-Üretim operasyonlarında CO2 emisyonlarında % 15 azalma,

-Suyun en az olduğu bölgelerde su kullanımında % 27 azalma,

-Üretim operasyonlarından kaynaklanan atıklarda % 21 azalma gerçekleştirildi.

Ambalajlarda İnovasyon

-Plastik olan ve olmayan ambalajın %93’ü geri dönüştürülebilir olarak tasarlandı.

Buna ek olarak, Mondelēz International 2019 yılında hem şirketin portföyünü çağdaş refah ihtiyaçlarına göre düzenlemek hem de porsiyon kontrolü ve etiketleme yoluyla bilinçli atıştırma alışkanlıklarını teşvik etmek için güçlü ilerleme kaydetti.

Snacking Made Right raporu, ‘Sürdürülebilir tedarik programlarını ölçeklendirmeye devam etmek’, ‘İklim değişikliğini anlamlı olarak ele almak ve çevresel etkileri azaltmak’, ‘Ambalaj yeniliklerini geliştirmek ve plastik atıklarla mücadele etmek’ ve ‘Portföyü çağdaş refah ihtiyaçlarına göre düzenlemek ve bilinçli atıştırma alışkanlıklarını teşvik etmek’ başlıklarında da uzun vadeli hedeflere doğru ilerleme olduğunu da doğruladı.

Mondelēz International'ın Etki, Sürdürülebilirlik ve Refah Başkan Yardımcısı Christine Montenegro McGrath da raporla ilgili olarak; “Tüketicilerin seçimlerinin dünya üzerindeki etkisinin ve bu ürünlerin arkasındaki şirketlerin neyi temsil ettiğini giderek daha fazla bildiğini biliyoruz. Atıştırmalıklarımızı doğru bir şekilde yapıyoruz, bu da hem insanların ve gezegenin geliştiği bir gelecek yaratmak hem de inandığımız şeylerin arkasında durmak anlamına geliyor. Yayınladığımız rapor bu yolculuktaki ilerlememizi göstermek için önemli bir belge niteliğinde.” dedi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.