Öne Çıkanlar deprem Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk tsk binali yıldırım cumhurbaşkanı erdoğan CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut Kuşadası Belediyesi Haberleri recep tayyip erdoğan palandöken pkk tüik şehit

Anadolu Grubu BB: Bi-Fikir, 6 Yılda 680 Milyon TL Değer Yarattı

Anadolu Grubu, inovasyon programı Bi-Fikir kapsamında çalışanlarının yenilikçi fikirlerini ödüllendirmeye devam ediyor. Altıncı kez düzenlenen programda yılın en iyi projelerinin yarıştığı final, bu yıl dijital ortama taşındı. Dijital Bi-Fikir Festivali’nde konuşan Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, pandeminin yol açtığı ekonomik ve sosyal krizin, küresel anlamda birçok değişimi tetiklediğini belirterek “Geleceğin liderleri, kendini zor koşullar altında kanıtlayan ve değişim rüzgârında hızlı koşan bireyler arasından çıkacak” dedi. Bi-Fikir kapsamında 2015 yılından bu yana 5.440 hızlı uygulama ve 1.832 proje hayata geçirilirken, altı yılda yaratılan toplam değer 680 milyon TL’yi aştı.

Anadolu Grubu’nun, çalışanlarının yaratıcı fikirlerini özgürce sunabildikleri, fikirleriyle tüm Grup şirketlerine katma değer sağladıkları inovasyon platformu Bi-Fikir tüm hızıyla devam ediyor. Anadolu Grubu çalışanları tüm dünyanın içinden geçtiği zorlu koşullara rağmen projelerini tamamlayarak grubun gelişimine ve inovasyon çalışmalarına katkıda bulunan çalışmalara imza atmayı bu yıl da sürdürdü. Altıncısı gerçekleştirilen Bi-Fikir’de finale kalan ekipler, pandemi nedeniyle dijital ortamda düzenlenen Bi-Fikir Festivali’nde projelerini tanıttı.

Bu sene “Fikrini İmkansıza Aç!” mottosu ile gerçekleştirilen Bi-Fikir programında, bugüne kadar yaratılan toplam değer 680 milyon TL’yi aştı. Anadolu Grubu’nun kurumsal değerlerinden biri olan girişimci bir ruhla yeniliğe öncülük etme yaklaşımının en önemli simgesi olan Bi-Fikir’de bir kez daha grup çalışanlarının fikirleri projelendirildi, yenilikçi birçok ürün ve hizmet geliştirildi. Programda bu yıl “Mucitler” kategorisinde +1 (ArtıBir) projesi ile Anadolu Efes Türkiye, “Kaşifler” kategorisinde ise Kompozit Lata projesi ile Adel Kalemcilik birinci oldular.

.

Dijital Bi-Fikir Festivali’nde yaptığı konuşmasına İzmir depreminde hayatını kaybedenlerle ilgili üzüntüsünü dile getirerek ve ailelere başsağlığı dileyerek başlayan Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan,deprem konusunda zaman kaybetmeden yapılması gerekenler olduğunun ve bu konuda farkındalığı artıracak projelere ihtiyaç olduğunun altını çizdi. Ayrıca pandeminin yol açtığı ekonomik ve sosyal krizin, küresel anlamda birçok değişimi tetiklediğine dikkat çeken Özilhan, “Krizin etkilerini kontrol edebilen şirketler süreçten asgari oranda etkilenerek geçti. Fakat pandemi sona erse bile etkileri gelecek senelerde kendisini daha da fazla hissettirecektir. Sınırlı kaynaklarımızı aciliyet sırasına ve etki ölçeğine göre mobilize ederek kullanmalıyız. Çözüm üretmede yaratıcılığımızı ortaya koymalıyız. Değişen koşullar hepimize sorunları yeni bir gözle görme fırsatı tanıyacaktır. Bunun için de değişimi doğru okumalıyız” dedi.

“Geleceğin liderleri, kendini zor koşullar altında kanıtlayan ve değişim rüzgârında hızlı koşan bireyler arasından çıkacak”

Geleceğin liderlerinin, kendini zor koşullar altında kanıtlayan ve değişim rüzgârında hızlı koşan bireyler arasından çıkacağını söyleyen Özilhan, “Belirsizlik ortamında fırsatları gören ve onları değerlendirebilecek kaynaklara ve araçlara sahip, stratejik perspektifini koruyan, değişimi yönetebilecek kişiler, koşullar ne kadar çetin olursa olsun üstün rekabetçi yetkinlikleri ile parlar” diye konuştu. Gelecek dönemde, iş idaresinde damar tıkanıklığı yaratan süreçleri yalınlaştırmaya odaklanılması gerektiğini vurgulayan Özilhan, “Karmaşık süreçleri formatlayarak, organizasyonlarımızda etkin görev delegasyonu ve üretimde yapılacak sistem mühendislikleri ile verimliliğimizi artırmalıyız. Sıkı bir risk yönetimi politikası izlerken, yenilikçiliğin ve girişimciliğin asi ruhunu sağlıklı bir iç denge içinde korumaya özen göstereceğiz. Teknoloji sahip olduğumuz yüzlerce araçtan bir tanesi” ifadelerini kullandı. Özilhan, rekabetçiliği, katma değerli hizmeti ve müşteri memnuniyetini artırmada en önemli unsurun, ekosistemi sürdürülebilir kılmak olduğunu sözlerine ekledi.

Dijital dönüşümde öncü uygulamalarla fark yaratıyoruz”

Anadolu Grubu İcra Başkanı Hurşit Zorlu, “yeniliğe öncülük etmek” ve “değişime ayak uydurmak” kavramlarının Anadolu Grubu’nun vazgeçilmezlerinden olduğunu söyledi. Pandemi döneminin, yeniliklere ve değişime karşı güçlü olabilmenin önemini gösterdiğini dile getiren Zorlu, “Grubumuz her türlü inovasyonu takip eden, kendini yenilikler karşısında güncel tutan, değişim karşısında bizlere esneklik kazandıran güçlü alt yapısı sayesinde bu zorlu sürece de adapte oldu. Bizleri güçlü kılan bu yenilikçi ruhumuzun en önemli simgelerinden biri olan Bi-Fikir, yepyeni fikirlerle büyümeye gelişmeye devam ediyor. Bi-Fikir kapsamında yapılan çalışmalarla ürettiğimiz değer altı yılda 680 milyon TL’yi aştı. Her alanda değer üretmek bizim olmazsa olmazımız” dedi.

Anadolu Grubu’nun operasyonları, hizmet anlayışı ve geleceğe yatırım yapan pek çok çalışması ile her alanda pek çok fikir, proje ve değer ürettiğini belirten Zorlu, “Sadece ekonomik değer yaratmıyor, toplum ve çevre için de çalışıyoruz. Farklı sektörlerimizde inovasyon çalışmaları yürüten altı Ar-Ge merkezimizle durmaksızın yenilik üretiyoruz. Teknolojiyi yakından takip ediyor, dijital dönüşüm alanında öncü uygulamalarla fark yaratıyoruz. “Anadolu’dan Yarınlara” markamızla yaptığımız çalışmalar sürdürülebilirlik ile ilgili otoritelerin dikkatini çekmeye, kuruluşlara yol gösterici nitelik taşımaya başladı. Yenilikçi bakış açımızdan, gelişim isteğimizden ve değişimlere adapte olabilme yeteneğimizden ödün vermemeliyiz. Anadolu Grubu Ailesinin her bir bireyinin ortak aklımıza katabilecekleri çok değerli. İşte Bi-Fikir de tam olarak bunun için var” diye konuştu.

Youtube’dan Anadolu Grubu’nun yurtiçi ve yurtdışındaki tüm çalışanlarına ulaştı

Covid-19 salgını sebebiyle dijitale taşınan Bi-Fikir Festivali, Youtube kanalı üzerinden Anadolu Grubu’nun Türkiye’de ve yurtdışında yer alan operasyonlarındaki tüm çalışanlarına ulaştı. Eylül ayında yapılan Şirket BFF’lerinde dereceye giren, toplam 17 proje, ilk aşamada yarı finalde dijital platform üzerinden sunumlarını gerçekleştirdi ve Grup şirketlerinin çeşitli fonksiyonlarındaki çalışanlarından oluşan bir jüri tarafından değerlendirildi. Şirketlerin başarılı bulunan temsilcileri, yarı finalde, yeni ürün ve hizmet, sürdürülebilirlik, dijitalleşme, sosyal sorumluluk, paydaşların memnuniyeti, maliyet azaltma, verimlilik ve kalite artışı, insan kaynakları, işveren markası, satış, pazarlama ve üretim alanlarında gerçekleştirdikleri projelerini sundu. Bu projeler arasından üç Kaşif ve yedi Mucit, olmak üzere toplamda 10 finalist seçildi. Ayrıca, sene içerisinde gösterdikleri performansla “fikir, proje ve hızlı uygulama” sayılarında öne çıkan şirketler, yarı finalde jürinin oylarıyla “dijitalleşme” ve “sürdürülebilirlik” alanlarında en başarılı seçilen projeler ve bu sene çalışmalarıyla Bi-Fikir’de en fazla katkı sağlayarak “en inovatif” seçilen çalışan da “Başarı Ödülleri” kategorisinde değerlendirildi.

Her dört fikirden biri gerçeğe dönüştü

Bi-Fikir’in altıncı yılında toplam 5.440 hızlı uygulama ve 1.832 proje hayata geçirildi. Fikirlerin hayata geçirilme oranında Anadolu Grubu genelinde yüzde 23’e ulaşıldı. Yani yaklaşık her dört fikirden bir tanesi gerçeğe dönüştü. 2015’te Türkiye’de başlatılan ve yurtiçinde tüm Anadolu Grubu şirketlerine yayılan çalışmalar, önceki senelerde Anadolu Efes yurtdışı şirketlerinin ve bu yıl da ilk defa, Coca-Cola İçecek yurtdışı operasyonlarının katılımıyla daha da büyüdü. Bi-Fikir, bu sene kurum dışında üniversitelerde de faaliyetlerini sürdürdü. Bi-Fikir KAP ile öğrencilerin fikirleri hayata geçirilirken, gençlere inovasyona önem veren, teknolojiyi kullanan bir ortamda kariyer fırsatı sunuldu. İki yılda 155 üniversitenin 249 bölümündeki 1.330 öğrenciden toplam 596 proje önerisi toplandı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.