Öne Çıkanlar palandöken deprem tsk cumhurbaşkanı erdoğan CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk recep tayyip erdoğan binali yıldırım Kuşadası Belediyesi Haberleri pkk kurban bayramı tüik

Turkcell'den Üçüncü Çeyrekte Rekor Gelir Büyümesi

Turkcell ilk 9 ayda gelir ve faaliyet kârında tüm zamanların rekorunu kırdığını açıkladı. Üçüncü çeyrekte ise Grup bazında her çeyrek artan performans ile son üç yılın rekor seviyesi olan yüzde 8,8 gelir büyümesine ulaşan Turkcell’in, aynı dönemdeki FAVÖK marjının ise yüzde 33,3 olarak gerçekleştiği bildirildi.

Turkcell, 2016 yılının ilk dokuz ayında Turkcell Türkiye ve Turkcell Grubu olarak hem gelir hem de FAVÖK’te tüm zamanların en yüksek sonuçlarına ulaştığını açıkladı. Üçüncü çeyrekte ise Grup bazında her çeyrek artan performans ile son üç yılın rekor seviyesi olan yüzde 8,8 gelir büyümesine ulaşan Turkcell’in, aynı dönemdeki FAVÖK marjının ise yüzde 33,3 olarak gerçekleştiği bildirildi.
 
"ÜLKEMİZ ÇİFT HANELİ BÜYÜMEDEN DAHA ÖNEMLİ"

Üçüncü çeyrek sonuçlarını değerlendiren Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, bu çeyrekte Türkiye’nin çok önemli bir demokrasi sınavı verdiğini ifade ederek, “Milletimiz canı pahasına ülkesine ve demokrasiye sahip çıktı. Biz de Turkcell olarak meydanlarda demokrasi nöbeti tutan milletimizin iletişim ihtiyacını karşılayacak acil ihtiyaç paketlerini devreye soktuk. Bu çeyrekte çift haneli büyüme yerine ülkemizin geleceğini düşündük acil ihtiyaç paketleri tanımlamasak yüzde 8,8 yerine yüzde 10,4 büyüyecektik. Bugün olsa yine aynısını yaparız. Tüm yaşananlara rağmen rekorları da alt üst etmeyi başardık” dedi.

 "2016 HEDEFLERİNİ KORUYORUZ"
Yılın ilk dokuz ayında, grup gelirlerinin yüzde 90’ını oluşturan Turkcell Türkiye’de yüzde 8,6 büyüme ve yüzde 31,9 FAVÖK marjı kaydettiklerini ifade eden Terzioğlu, şu bilgileri verdi :
“Turkcell Grubu olarak ise ilk dokuz ayda yüzde 8,6 büyüme ile 10,2 milyar TL ciroya, yüzde 5,4 artışla 3,2 milyar TL FAVÖK’e ve yüzde 31,7 FAVÖK marjına ulaştık. Proforma Grup net kârımız 1,8 milyar TL olurken, UFRS’ye göre 1,1 milyar TL olarak gerçekleşti. Planlarımız dahilinde gerçekleşen bu sonuçlar kapsamında 2016 yılı için yüzde 8-10 olan gelir büyümesi, yüzde 31-33 aralığında olan FAVÖK marjı ve geçtiğimiz çeyrek yüzde 25 olarak revize ettiğimiz Grup operasyonel yatırım harcamalarının gelire oranı beklentilerimizi koruyoruz. Geride bıraktığımız dokuz ay içerisinde yaşanan her türlü makroekonomik ve jeopolitik zorluklara rağmen planlarımız doğrultusunda ilerledik.  Hem operasyonel hem finansal açıdan yılsonu hedeflerimize ulaşacağımızı öngörüyor, 2017’ye de güçlü bir başlangıç için hazırlanıyoruz”.

FİNTUR İÇİN TÜM SEÇENEKLER MASADA
Kaan Terzioğlu, hissedarlarına daha fazla değer yaratma odağı doğrultusunda bilançodaki stratejik varlıkların değerini maksimize etmek amacıyla tüm opsiyonları değerlendirdiklerini vurgulayarak şöyle konuştu: “Hâlihazırda şirketimizin yüzde 41,45’ine sahip olduğu iştiraki Fintur’un, kalan paylarının Telia Company’den satın alınmasına ilişkin görüşmelerde taraflar arasında ortak bir noktada buluşulamadı. Bu nedenle, Fintur için, sahip olduğumuz hisselerin satışı dahil olmak üzere, tüm alternatifleri değerlendiriyoruz.”

DATA KULLANIMINDA ÖNEMLİ ARTIŞ
2016 yılının ilk dokuz ayında, 4.5G yatırımlarının tüm hızıyla sürdüğünü ve operasyonel yatırım harcamalarının gelire oranının yüzde 21,5 olarak gerçekleştiğini anlatan Terzioğlu, “Bugün itibarıyla 4.5G abone sayımız 19 milyona ulaşırken, 4.5G şebekemiz üzerinden taşınan data trafiğinin payı yüzde 22 oldu” dedi. 4.5G kullanıcılarının katkısıyla kişi başına data kullanımının geçen yıla göre yüzde 61 artarak 2.6 GB olarak gerçekleştiğini, Türkiye’deki akıllı telefon penetrasyonunun daha da ivme kazanarak üçüncü çeyrek sonunda yüzde 62’ye ulaştığını anlatan Terzioğlu, “Yaptığımız yatırımlar ve müşterilerimizin artan talebiyle data ve servis gelirlerimiz yıldan yıla yüzde 76,5 büyüdü” dedi.

ABONELERİN YÜZDE 52'Sİ FATURALI
34,8 milyonu Türkiye’de olmak üzere toplam 66,7 milyon müşteriye ulaştıklarını vurgulayan Terzioğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu dönemde mobil, fiber ve TV’de müşteri kazanımı devam etti ve mobil segmentte toplam müşteri sayımız bu çeyrekte 179 bin artarak 32,8 milyon oldu.  Faturalı müşteri sayımız geçen yıla göre 897 bin artarak müşteri bazımızın yüzde 52’sine ulaştı. Sabit segmentte ise fiber müşteri sayımız yıllık bazda 140 bin artışla 992 bine ulaşırken, toplam sabit müşteri sayımız 1,7 milyonu aştı. Yakınsama stratejimiz kapsamında mobil ses, data ve servislerimizden her üçünü kullanan müşteri oranımız yüzde 28, sabit tarafta TV’li servis kullanan müşteri oranımız yüzde 34 oldu. “

"SÜPER LİG İLE YAKINDAN İLGİLENİYORUZ"
Üçüncü çeyrekte, Turkcell TV+, dünyanın en prestijli futbol liglerinden biri olarak kabul edilen İngiltere Premier Ligi’nin resmi yayıncısı oldu. En geniş spektruma sahip 4.5G platformu olmanın verdiği güçle farklı alanlarda da müşterilerine hizmet vermeye devam edeceklerini ifade eden Terzioğlu, “Bu kapsamda yaklaşan Türkiye Süper Lig naklen yayın ihalesi ile de, mobil TV üzerinden yayın sağlama fırsatıyla futbol içeriğinin daha fazla insana ulaşmasını sağlamak adına yakından ilgileniyoruz” dedi.
 
"BİP KÜRESEL MARKA OLMA YOLUNDA"
Turkcell’in ana odağındaki dijital servislerle ilgili yeniliklerin bu çeyrekte de devam ettiğini dile getiren Terzioğlu, “Tamamen yerli kaynaklarla geliştirilen BiP, Avrupa ve ABD de dâhil tüm dünyada ilgi görmeye devam ediyor. BiP, 192 ülkede 10 milyondan fazla indirilme sayısına ulaşarak kısa sürede büyük bir başarıya imza atarken, uygulamayı yurtdışından indirenlerin sayısı ise 1 milyonu aşmasıyla küresel bir marka olma yolunda önemli bir aşama kaydetti. İletişim kavramına yeni bir açılım getiren BiP, şimdi de kullanıcıların BİP mesajıyla faks göndermesini sağlayan özelliğini dünyada bir ilk olarak hayata geçirdi” diye konuştu.(

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.