Türk Telekom CEO'su Rami Aslan Türk Telekom'un geçen 10 yılda 20 milyar TL yatırım yaptığını, gelecek 3 yılda da 10 milyar TL yatırım yapacaklarını belirterek, bu rakamın önemli bir kısmının 4.5G kapsamında fiber altyapı yatırımları için harcanacağını söyledi. Rami Aslan, Türk Telekom'un 81 ilde toplam 213 bin kilometre fiber yatırımı bulunduğunu ve 12.1 milyon haneye fiber altyapı ulaştırdıklarını belirterek belirterek,diğer iki GSM şirketine fiber altyapıya daha fazla yatırım yapma çağrısında bulundu. Türk Telekom'un fiber altyapıyı diğer operatörlerle paylaşmaya hazır olduğunu da ifade eden Aslan " Yeni dönem 4.5G'nin ve fiberin dönemi olacak.Sektördeki diğer paydaşlarımızı fiber altyapıya yatırıma davet ediyoruz.Sadece karlı yerlerde değil, İstanbul'da,Ankara'da,izmir'de değil tüm Türkiye'de yatırıma çağırıyoruz. 81 ile yatırımlarını götüren Türk Telekom'u örnek almalarını isterim" şeklinde konuştu.
-"EN BÜYÜK ÖZEL SEKTÖR YATIRIMCISIYIZ"-
2016 yılında 3.2 milyar TL değerinde yatırım yapmayı öngördüklerini belirten Rami Aslan, "Bu rakam bu gelirimizin yaklaşık yüzde 21’ine denk geliyor. Bu oran son beş yıldaki en yüksek oranlardan biri ve özellikle sektör ortalamasının da üzerindedir" dedi.
Türk Telekom'un mali sonuçlarını açıklamak ve yeni dönem hedefleri konusunda bilgi vermek üzere bir basın toplantısı düzenleyen Rami Aslan, "Geçtiğimiz yıla oranla spektrum ücretleri dahil yatırımlarımızı yaklaşık 3 kat artırdık. Özelleştirmeden bu yana, lisans giderleri hariç yaptığımız 20 milyar TL’lik yatırım, bizi Türkiye’de özel sektörün en büyük yatırımcısı haline getirdi. Bu, Türk Telekom’un Türkiye’nin dijital geleceğine yönelik çabasının açık bir göstergesidir" diye konuştu.
-"2016 HEDEFLERİMİZ DAHA YÜKSEK"-
Türk Telekom'un 2016 yılı büyüme hedefinin geçmiş yıl performanslarından çok daha yüksek olacağını ifade eden Aslan, "2016’da organik olarak yıllık bazda gelirlerimizi yüzde 7-9 oranında arttıracağız ve entegre telekom pazarında lider konumumuzu sağlamlaştıracağız.2016’da büyüme hedefimizin geçmişten daha kuvvetli olmasında entegrasyon ile elde edeceğimiz sinerjilerin büyük payı olacak.2016 yılında, aynı zamanda operasyonel karımızı da arttırmayı hedefliyoruz. Bu sayede Türkiye için yaptığımız yatırımların sürdürülebilirliğini güvence altına almayı hedefliyoruz" dedi.
Türk Telekom’un yeni vizyon doğrultusunda Türkiye'de yatırımlarına artan bir hızda devam edeceğini ifade eden Aslan " Önümüzdeki 3 yılda 10 milyar TLyatırım yaparak Türkiye’nin dijital devrimini gerçekleştireceğiz.Türkiye’nin dijital geleceğini fiber ağlar üzerine inşa edeceğiz. 20 milyar TL’yi aşan yatırımlarımız Türkiye’nin dijital hedeflerine daima bağlı kaldığımızın bir göstergesidir"diye konuştu.
-"YÜZDE 66 YÜKSEK HIZLI, YÜZDE 42 ULTRA YÜKSEK HIZLI HAT OLACAK"-
Bu yatırımlar sonucunda hanelerin ve işletmelerin yüzde 98’ine genişbant ulaşacağını belirten Rami Aslan " Yüzde 66’sına yüksek hızlı genişbant, yüzde 42’sine ultra yüksek hızlı genişbant altyapısı götürdük.Bu yatırım miktarı sektöre yapılan toplam yatırım miktarının yüzde 52’sine denk geliyor. Diğer bir deyişle sektöre yapılan yatırımın yarısından fazlasını Türk Telekom gerçekleştirdi.Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde bulunan fiber altyapımızın uzunluğu, diğer tüm operatörlerin Türkiye’deki toplam fiber uzunluğuna denk geliyor"diye konuşan Aslan şöyle devam etti: " Geçmiş 10 yılda yaptığımız 20 milyar TL yatırımla Türkiye’nin dijital devrimini gerçekleştirmek için var gücümüzle çalıştık. Ancak, bundan sonra her evi fiberle bağlamak için,Türkiye’yi bölgenin dijital üssü yapmak için, Türkiye’nin dijital devrimini gerçekleştimek için,Türkiye’deki tüm sektörlerde büyüme sağlamak ve daha çok istihdam yaratmak için yatırımlarımıza tüm hızıyla devam etmekte kararlıyız."
-"DİĞER OPERATÖRLERE YATIRIM ÇAĞRISI-
Rami Aslan konuşmasında,Tüm hanelere ve iş yerlerine ultra hızlı interneti getirene kadar durmayacaklarını belirterek, "Türkiye’nin dijital geleceğine yatırım yapmaktan kaçınmayacağız.Bu yaklaşımla Türk Telekom olarak sektörümüzün tüm oyuncularını yatırım seferberliğine katılmaya davet ediyoruz. Sayın Bakanımız tarafından belirlenen vizyon doğrultusunda herkesi yatırım yapmaya çağırıyoruz.Çünkü, yatırımda rekabet, Türkiye’nin dijitalleşmesinin vazgeçilmez unsurudur. Rekabet, sektöre dinamizm ve heyecan getirir. Bu rekabetten en karlı çıkan da Türkiye ve halkımız olacaktır"dedi.
-"6 KAT DAHA FAZLA YATIRIM YAPTIK"-
Rami Aslan,Türk Telekom'un bölgelerden ve şehirlerden ve coğrafi koşullardan bağımsız olarak Türkiye'nin her yanına fiber altyapı götürmek için çalıştığını ifade ederek bu konuda şunları söyledi:
"Uzun yıllar boyunca, her şehri fiberle bağlamak için büyük yatırımlar yaptık. Sadece son 1.5 yılda yani 4.5G’ye hazırlık döneminde fibere yaptığımız yatırım, sektörün diğer oyuncularının yaptığı fiber yatırım toplamının yaklaşık 6 katına denk geliyor. Bu bizim 4.5G’ye ve fibere olan bağlılığımızın net bir göstergesidir.Bölge, şehir, coğrafya gözetmeksizin; doğudan batıya; kuzeyden güneye ülkemizin 81 iline, 213 bin km fiber döşedik. Artık tüm Türkiye’de hanelerin yüzde 62’sine erişim sağlıyoruz. Bu oran dört yıl önce sadece yüzde 20 idi.Yatırımlarımızı sadece kâr getiren bölgelere değil, Türkiye’nin dört bir köşesine, doğusundan batısına, kuzeyinden güneyine, Ardahan’ından Tekirdağ’ına, Hatay’ından Sinop’una yaptık.Bizim arzumuz, sektörün diğer oyuncularının da yatırımlarını sadece İstanbul, Ankara ve İzmir’le sınırlı tutması değil, Türkiye coğrafyasının dört bir yanına ulaştırmasıdır."
-"FİBER ALTYAPI İSTİHDAM YARATMAK DEMEK"-
Fiber altyapının sadece dijitalleşmenin anahtarı olarak değil, istihdam yaratmak anlamında da büyük bir öneme sahip olduğunu vurgulayan Rami Aslan, "Bugün, fiber altyapımızın verimli bir şekilde işletilmesinde görev alan 11 bin kişi istihdam ediyoruz. Bu rakam, yarattığı ekosistem ve tedarikçilerimizle birlikte 19 bine ulaşıyor.Bu rakam; sektördeki diğer oyuncuların toplam çalışan sayısının neredeyse 3 katı kadar. Bu, fibere ve Türkiye’nin dijital geleceğine olan bağlılığımızın bir başka somut göstergesidir.Sektördeki diğer oyuncular da bugüne kadar bizim gibi fibere yatırım yapsaydı, bugün fiber, Türkiye’de tartışma konusu olmazdı. Dolayısı ile doğru çözümleri bulmak için doğru tespitler yapmak gerekiyor. Çözüm, yatırımda rekabet ve Türkiye’de fiber yaygınlığının artırılmasıdır.ABD örneğinde olduğu gibi Türkiye için en iyi model, yatırımda rekabeti destekleyen modeldir.Rekabet hem ülke hem de tüketici yararınadır. Buradan tüm operatörlerin yatırım yapmasını desteklediğimizi bir kez daha açıklamak istiyoruz" dedi.
-2015 YILI MALİ PERFORMANSI-
Türk Telekom'un 2015 yılı mali performansı hakkında da değerlendirmeler yapan Rami Aslan, 2015’te beklentilerin de üzerinde performans kaydettiklerine işaret ederek, "2015 yılı Türk Telekom için operasyonel ve finansal anlamda tüm hedeflerimizin ötesine geçtiğimiz çok başarılı bir yıl oldu.2015 yılında konsolide gelirlerimiz yıldan yıla yüzde 7 artışla 14,5 milyar TL’ye ulaştı. Bu şimdiye dek yaşadığımız en büyük organik artışlardan biridir. FAVÖK’te, 5,33 milyar TL’ye ulaşarak tarihimizdeki en yüksek FAVÖK rakamını kaydettik"dedi.
-"GENİŞ BANTIN LİDERİYİZ"-
2015 yılında, sabit genişbant abone sayısında net 416 bin yeni abonenin katılımıyla toplamda 8 milyon aboneye ulaştıklarını belirten Rami Aslan bu konuda şu bilgileri verdi:
"Perakende genişbant pazarında pazar payının yüzde 69’una sahibiz ve hanelerin yüzde 98’ine internet erişimi sağlıyoruz.Sabit genişbantta, veri kullanımı durmadan artıyor. Sadece bir yılda kişi başı ortalama veri kullanımı 47GB’den 60GB’ye geldi. Fiber abone sayısında ise 2015 yılında yüzde 30 büyüme ile 1,5 milyon aboneye ulaştık.
Mobilde yeni dönemin lideri olmaya kararlıyız.Mobil abone tabanı yıllık 932 bin artış ile 17,3 milyona ulaştı.Faturalı abone oranı geçen yılki yüzde 48 seviyesinden yüzde 51’e yükselerek pazardaki en yüksek faturalı abone oranı olmaya devam etti.Ev TV abone sayısı 2015’te net 95 bin artarak 384 bine yükseldi."
-"MART AYINDA TÜM MAĞAZALARDA ENTEGRASYON TAMAMLANACAK"-
Rami Aslan, yeni vizyon doğrultusunda marka değil müşteri odaklı bir stratejiyi uygulamaya başladıklarını belirterek şöyle dedi:
"26 Ocak itibari ile müşterilerimizin ihtiyaçlarını daha iyi ve hızlı karşılayabilmek ve de en yeni teknolojileri kullanabilmelerini sağlamak amacıyla Avea, Türk Telekom ve TTNET markalarını ‘Türk Telekom’ tek markası altında birleştirdik.Markaların ve hizmetlerin entegrasyonunda çok önemli aşamaları tamamlayarak artık müşterilerimize tek marka çatısı altında hizmetlerimizi sabit ile mobil altyapısını birlikte sunarak tek noktadan veriyoruz. 2015 sonu itibarıyla satış kanallarımızın çoğu mobil, internet, telefon ve TV servislerini müşterilerimize tek noktadan sunabilecek bir yapıya dönüştü. Mart 2016 itibarıyla bütün mağazalarımızda bu entegrasyonu tamamlıyor olacağız".