Öne Çıkanlar bugünün gündemi pkk cumhurbaşkanı erdoğan abd AİLE kılıçdaroğlu terörist çin CHP Adana Milletvekili Dr. Müzeyyen Şevkin Millî Savunma Bakanı Hulusi Akar deprem Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer

Tıbbi Malzeme, Koruyucu Ekipman Ve Maske Nisan Ayında  Hava Kargonun En  Önemli Yükü Oldu

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA)  hava kargonun Nisan 2020 itibariyle tarihinin en yüksek oranlı düşüşünü yaşadığını açıklarken, Asya bölgesinden Avrupa ve Kuzey Amerika’ya yönelik kargo taşımalarında tıbbi malzeme, kişisel koruyucu ekipman ve maske en önemli kargo kalemlerinden biri oldu. Avrupa bölgesinde Nisan ayında hava kargo talebindeki düşüş yüzde 33.8 olurken, uluslararası kargo kapasitesi de nerdeyse yarı yarıya azaldı. 

Son açıklanan IATA verilerine göre Nisan ayında küresel hava taşımacılığında toplam talep  (CTK) 2019'un aynı döneme kıyasla yüzde  27,7 düşerken, uluslararası kargolardaki düşüş ise yüzde 29.5’e ulaştı.

Mevcut ton-kilometre cinsinden (ACTK) ölçülen küresel kargo kapasitesi, Nisan ayında bir önceki yıla göre yüzde  42 azalırken, bu düşüş uluslararası pazarlar için yüzde 40.9 düzeyinde oldu.

KARGO TALEBİ YÜKSEK, UÇAK SAYISI AZ

Uluslararası hava kargoda  göbek kapasitesi yolcu uçaklarının devre dışı kalmasının da etkisiyle  Nisan ayında bir önceki yıla göre yüzde 75 gibi çok büyük bir azalış gösterdi. Bu düşüş mevcut kargo uçağı kapasitelerinin genişletilmesi  sayesinde kapasitede yüzde  15'lik bir artışla kısmen dengelendi.

Kargo uçaklarında doluluk oranı hizmetteki uçak sayısına oranla daha az kargo uçağının devrede olması nedeniyle Nisan ayında yüzde 11,5 puan yükseldi. Yükselişin büyüklüğü, çoğu yolcu uçuşunun durması nedeniyle karşılanamayan hava kargolara önemli bir talep olduğunu gösteriyor.

KAPASİTE DÜŞÜŞÜ NİSAN’DA KESKİN OLDU

Hava kargodaki gelişmeleri ve Nisan ayı rakamlarını değerlendiren IATA Başkanı Alexandre de Juniac şunları söyledi: “Hava kargoda keskin bir kapasite çöküşü var. Talep Nisan 2019'a göre yüzde  27,7 azalırken,  kargo taşıyan yolcu uçağı operasyonlarındaki keskin kesintiler nedeniyle kapasitedeki düşüş yüzde 42’ye ulaştı. Bu sonuç, daha uzun nakliye süreleri ve daha yüksek maliyetlerle gerçekleştiği için küresel tedarik zincirlerine zarar veriyor. Havayolları, özel charter operasyonları ve kargo için yolcu kabinlerinin geçici kullanımı da dahil olmak üzere mümkün olduğunca fazla kapasite yaratma çabası içindeler ve bunu da yapıyorlar. Hükümetlerin, hayati tedarik hatlarının açık ve verimli kalmasını sağlamaya devam etmesi gerekiyor. Birçok hükümet kargo trafiğini kolaylaştırmak için prosedürlerde hız ve netlik sağlıyor, ancak, özellikle Afrika ve Güney  Amerika'daki hükümet bürokrasisi, endüstrinin pandeminin ve küresel ekonominin gerekli kıldığı talepleri karşılamak için  uçak temini ve konuşlandırmasında daha esnek hareket etmesini engelliyor”.

Öte yandan Afrika ve Güney Amerika bölgesinde operasyonel izinlerin alınmasındaki gecikmelerin, sınır kapılarında ve gümrüklerdeki  tıkanmaların ve havaalanları dahil havacılıkla ilgili genel altyapıdaki  yetersizliğin hava kargo düzenini  engellemeye devam ettiğini bildiren IATA etkili bir hava kargo yönetimi için tüm tedarik zinciri boyunca verimli bir çalışma sisteminin ve altyapısının gerekli olduğunu vurguluyor.  IATA bu kapsamda hükümetlere yaptığı çağrıda “Kargo operasyonları için onayları hızlandırın- Acilen ihtiyaç duyulan tıbbi malzemeler için gümrük işlemlerine hız verin- Kargoların verimli bir şekilde taşınması ve hareketi için sahada ve alanlarda kurulu altyapıda yeterli personel bulunmasını sağlayın” şeklinde isteklerini iletti. 

 ASYA VE KUZEY AMERİKA PAZARI ARASINDA KİŞİSEL KORUYU EKİPMAN TRAFİĞİ  

IATA verileri kapsamında bölgelere bakıldığında Asya-Pasifik bölgesinde faaliyet gösteren  havayollarında Nisan ayında  uluslararası hava kargo talebi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde  28,1 azaldı.  Bununla birlikte, Asya-Kuzey Amerika pazarı, pandemiyle mücadele kapsamında ihtiyaç duyulan kişisel koruyucu ekipmanın (KKD) hareketindeki artış nedeniyle daha az düşüş (yüzde  7,3) kaydetti. Bu bölgede yük taşıma kapasitesi uluslararası kargolarda yüzde  42.5 azaldı.

Kuzey Amerikalı taşıyıcılar Nisan ayında uluslararası talepte yıllık yüzde  20.1'lik bir düşüş bildirdi. Bu, tüm bölgeler içindeki en düşük oranlı talep gerilemesi oldu. Bu bölgede kargoda  önemli bir düşüş olsa da, Nisan 2009'da Küresel Finansal Krizin zirvesinde yaşanan düşüşten daha az bir oranda görünüyor.

AVRUPA’DA HAVA KARGO

Avrupa bölgesinde faaliyet gösteren hava kargo  taşıyıcıları , Nisan ayında uluslararası kargo hacimlerinde yıllık yüzde  33.8 düşüş kaydetti. Ancak, yine pandemiyle mücadele kapsamında  Avrupa-Asya pazarı kişisel koruyucu ekipmanın hareketindeki artış nedeniyle düşüş daha sınırlı kaldı. Uluslararası kapasite azalışı ise yüzde 46.9 oldu.

Orta Doğu bölgesi  taşıyıcıları ise Nisan ayında yıllık yüzde  36.2 düşüş kaydetti. Mart ayında düşüş bu bölgede yüzde  14.1 düzeyinde idi. Bölge merkezli bazı hava kargo taşıyıcıları bir ölçüde kargo talebi yaratırken, genel olarak tüm önemli güzergahlarda trafik düşüşü gerçekleşti. Ortadoğu bölgesinde uuluslararası  kargo kapasitesi  yüzde  42.4 azalış gösterdi.

GÜNEY AMERİKA PAZARINDA BÜYÜK DÜŞÜŞ OLDU

Güney  Amerikalı taşıyıcılar Nisan ayında kargo talebinde en sert düşüşü kaydetti. Uluslararası kargo talebindeki düşüş yıllık yüzde  38.9’e ulaştı. Uluslararası kargo kapasitesi ise yüzde  55.5 azaldı. COVID-19 krizinin yarattığı kısıtlayıcı önlemlerin yanı sıra hükümetlerin kargo operasyonları ve izinleri konusundaki destek eksikliği nedeniyle Güney Amerika merkezli havayolları zorlayıcı bir tablo ile karşılaştı.

AFRİKA PAZARINDA DÜŞÜŞ SINIRLI KALDI

Afrika merkezli  havayolları , Nisan ayında COVID-19  kaynaklı sorunlardan diğer bölgelere kıyasla daha az etkilendi. Yıllık bazda kargo talebindeki düşüş yüzde  20,9 oldu. Afrika-Asya pazarı sade yüzde  1.0 düşüşle Nisan ayında en dayanıklı rota oldu. Bu bölgede uluslararası kapasite ise yüzde  36.6 azalış gösterdi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.