Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA, Yeni Corona Virüsü salgınının havacılık endüstrisine yönelik etkisini araştıran bir çalışma yaptı. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), Yeni Coronavirus 2019 salgınının (COVID-19) etkisine ilişkin ilk değerlendirmesinde Asya-Pasifik bölgesindeki hava yolu şirketleri için yolcu talebinde 2020’de önemli bir azalış olacağını açıkladı. IATA’ya göre Corona virüsü salgını özellikle, Çin’in de içinde yer aldığı Asya-Pasifik bölgesinde yolcu talebinde bu yıl yüzde 13’lük bir azalmaya neden olacak. Etki araştırması senaryosuna göre Corono Virüsü salgınının etkisiyle Çin havacılıkta sadece iç pazarda bu yıl toplam 12.8 milyar dolarlık bir kayıpla karşılaşırken, Asya-Pasifik bölgesinin gelir kaybı da 27.8 milyar dolara ulaşacak. Asya-Pasifik bölgesi dışında kalan hava yolu şirketlerinin küresel ölçekte gelir kaybı ise 1.5 milyar dolar düzeyinde hesaplanıyor.
Asya-Pasifik bölgesinde faaliyet gösteren hava yolları bu yıl büyümede ise 2019 yılına kıyasla yüzde 8.2’lik bir daralma yaşayacak.
IATA senaryosunda küresel ölçekte yolcu trafiğinin olumsuz etkilenmesi nedeniyle tüm dünyada havayolu sektörünün toplam gelir kaybı da 29.3 milyar dolar olarak hesaplanıyor.
Aynı senaryoda, Asya-Pasifik dışındaki havayolu şirketlerinin talep kaybının Çin'le ilişkili pazarlarla sınırlı olduğu varsayılarak, 1,5 milyar dolar gelir kaybı taşıyacağı tahmin ediliyor. Bu, toplam küresel gelir kaybını 29,3 milyar dolara (Aralık ayında IATA'nın öngördüğünden% 5 daha düşük yolcu geliri) getirecek ve küresel talebe% 4,7'lik net bir olumsuz etki yapacak. IATA Aralık ayında Corona Virüsü salgını çıkmadan önce yaptığı tahminde 2020 yılında % 4,1'lik küresel RPK (kilometre başına düşen yolcu geliri)büyümesi öngördüğünden, bu kayıp, bu yıl beklenen büyümeyi ortadan kaldırarak 2020 için yolcu talebinde% 0,6'lık bir küresel daralmaya yol açacak.
SALGIN ÇİNLE SINIRLI KALIRSA
COVID-19 salgınının tahmini etkisi senaryosunun halk sağlığı acil durum merkezinin Çin'le sınırlı kaldığı varsayımına dayandığı belirtilen IATA açıklamasında “ Asya-Pasifik pazarlarına daha fazla yayılırsa, diğer bölgelerden gelen havayolları üzerindeki etkiler daha büyük olacaktır.Ancak bu gelir kaybının küresel kârlılıkta ne anlama geleceğini tahmin etmek için erkendir. Salgının nasıl gelişeceğini ve SARS ile aynı profili takip edip etmeyeceğini henüz tam olarak bilmiyoruz. Hükümetler, olumsuz ekonomik etkileri dengelemek için maliye ve para politikasını kullanacaklar. Yakıt maliyetlerinin nasıl korunmuş olduğuna bağlı olarak bazı havayolları için düşük yakıt fiyatlarında bir miktar rahatlama görülebilir”denildi.
IATA BAŞKANI: “HAVAYOLLARI İÇİN BU YIL ÇOK ZOR BİR YIL OLACAK”
IATA Başkanı Alexandre de Juniac Corona virüs etki araştırma sonuçlarını değerlendirirken şunları söyledi: “İçinden geçtiğimiz zamanlar küresel hava taşımacılığı endüstrisi için zorlu zamanlar. Tabii ki bu aşamada virüsün yayılmasını durdurmak en önemli önceliktir. Havayolu şirketleri yolcuları virüse karşı güvende tutmak ve dünya ölçeğinde havacılık trafiğinin aksamadan devamı için başta Dünya Sağlık Örgütü (WHO) olmak üzere tüm halk sağlığı otoritelerinin rehberliğini ve yönergelerini yakından takip ediyor. COVID-19 nedeniyle talepte görülen keskin düşüşün, ağırlıkla Çin pazarına bağlı faaaliyet gösteren havayolları üzerinde bir finansal bir etkisi olacak. Virüsün yol açtığı nedenlerle küresel hava trafiğinde % 4,7 oranında bir azalış olacağını tahmin ediyoruz. Ve bu senaryo uyarınca yolcu talebindeki düşüşün küresel çapta 29.3 milyar dolarlık gelir kaybına dönüşeceğini öngörüyoruz. Havayolları kapasiteyi ve bazı durumlarda rotaları azaltma yönünde kararlar alıyor. Düşük yakıt maliyetleri, kaybedilen gelirin bir kısmını dengelemeye yardımcı olacaktır. Havayolları için bu yıl çok zor bir yıl olacak ”