Öne Çıkanlar bugünün gündemi kılıçdaroğlu pkk cumhurbaşkanı erdoğan CHP Adana Milletvekili Dr. Müzeyyen Şevkin AİLE abd terörist çin çukurova belediye başkanı soner çetin diyarbakır chp

Havayoluyla Seyahatte  2017 En İyi Yıl Oldu, 280 Havayolu Şirketi Sıfır Kazayla Uçtu

Türk Hava Yolları (THY) dahil dünyada 280 hava yolu şirketini çatısı altında toplayan ve küresel hava trafiğinin yüzde 83’ünü temsil eden Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği  IATA, uçuş emniyeti bakımından 2017’nin son beş yılın en iyi yılı olduğunu açıkladı. IATA verilerine göre, uçakla seyahatte ölüm riski 2017 yılı için bir milyon uçuşta 0.09 oranıyla ifadesi bulurken, bu oran bir kişinin her gün uçmak kaydıyla 6 bin 33 yıl boyunca tek bir kazayla karşılaşmadan seyahat etmesi anlamına geliyor. IATA 2017 Uçuş Güvenlik Performansı raporuna göre  küresel ölçekte 2017’de ticari havayollarının 41.8 milyon uçuşunda 19 kişi hayatını kaybederken, IATA üyesi havayollarında ise  kaza ve can kaybı oranı sıfır oldu.


8.7 MİLYON UÇUŞA BİR KAZA DÜŞÜYOR
Raporda yer alan temel veriler şöyle:
-IATA tarafından açıklanan uçuş güvenliği raporu göre 1 milyon uçuş başına düşen kaza oranıyla ölçülen tüm kaza oranı 2016 yılında bir milyonda 1.68 iken, geçen yıl bu oran 1.08’e düştü.2012-2016 yılı arasını kapsayan beş yıllık dönemde ise bir milyon uçuşta kaza oranı 2.01 idi.


-2017 yılında jet motorlu uçaklarda kaza oranı bir milyon uçuşta 0.11 olurken, bu oran 8.7 milyon uçuşta sadece bir ciddi kaza anlamına geliyor. 2016 yılında  bu oran 0.39 iken beş yıllık dönemde ise 0.33 idi.


- 2017 yılında tüm ticari hava yollarında 6 ölümle sonuçlanan kaza meydana gelirken,yolcu ve mürettebat dahil toplam 19 can kaybı oluştu. Bu kategoride beş yıllık ortalama ise 10.8 ölümlü kaza ve toplam 315 can kaybı şeklinde idi. 2016 yılında ise 9 kaza meydana gelmiş ve 202 can kaybı yaşanmıştı.


-Altı ölümlü kazanın hiçbiri yolcu jetlerinde gerçekleşmedi. Kazaların 5’i turbo prop motorlu olarak adlandırılan uçaklarda, bir kaza da kargo uçağında meydana geldi. Kargo jet uçağının yerde parçanalanarak ateş alması sonucu  mürettabat dahil toplam 35 kişi hayatını kaybetmişti.


-IATA  üyesi tüm hava yolları 2017’de ölümle sonuçlanan hiçbir kaza yaşamazken, uçağın kullanılamaz hale gelmesine(jet hull lose) yol açan kaza oranı da sıfır oldu.  Bu veri hem turbo hem de jet motorlu uçaklar için geçerli.


41.8 MİLYON  UÇUŞTA  4.1 MİLYAR YOLCU GÜVENLE UÇTU
Uçuş güvenliği ve emniyeti ile igili sonuçları değerlendiren  IATA Başkanı Alexsander de Juniac şunları söyledi:
“2017 uçuş güvenliği bakımından çok iyi bir yıl oldu. Toplam 41.8 milyon uçuşta  4.1 milyar yolcu  güvenli bir şekilde uçuşunu tamamladı. 2017’de hem küresel hem de bölgesel bazda tüm temel kategorilerde uçuş güvenliği yönünden iyileşmeler gördük.Zaten  çok güvenli havacılık endüstrisini daha da güvenli yapma kararlılığımız devam edecek. Havacılıkta 2017 yılında, içinden ders çıkaracağımız yeni şeyler öğreneceğimiz olaylar ve kazalar oldu. Tıpkı son olarak Rusya ve İran’da yaşanan trajik kazalardan öğreneceğimiz çok şey olduğu gibi. Bu soruşturmalardan ortaya çıkan bilgiler güvenli bir şekilde gerçekleşen milyonlarca uçuştan  elde ettiğimiz bilgileri tamamlayıcı nitelikte. Bu elde ettiğimiz bilgiler, kazalara yol açan koşulları tümüyle bertaraf etmek ve önleyici tedbirler almak için de yürüttüğümüz çabalara güç veriyor. Havacılık endüstrisi  ölümle sonuçlanan her kazanın bir trajedi olduğunu biliyor. Hepimizin ortak hedefi her bir uçuşun  güvenle gerçekleşmesini ve her bir uçağın güvenli bir şekilde kalkmasını ve inmesini sağlamaktır.”.


IATA KRİTERLERİNE GÖRE UÇAK KAZASI NE ANLAMA GELİYOR”
-IATA kriterlerine göre bir olayın uçak kazası sayılması için aşağıdaki tüm kriterlerin yerine gelmesi gerekiyor.
-Bir uçağın 1 milyon doları aşan maddi bir hasarla yüz yüze kalması ya da hasarın uçağın envanter değerinin yüzde 10’unu geçmesi  veya uçağın kırıma girmişsayılması
-Uçağın türbin motorlu olması ve maksimum kalkış ağırlığının en az 5 bin 700 kilo olması gerekiyor.
- Uçağa binmiş olan kişilerin bir yerden bir yere uçma maksadıyla uçağa biniş yapmış olmaları gerekiyor.
-Uçuşun amacının normal ticari havacılık aktivitesi olması, planlı ya da charter sefer olması.Özel jetler, eğitim, bakım ve test amaçlı uçuşlar bu kategoride sayılmaz.
-Kaza sonucu bir uçağın kırıma girmesi durumu, bir uçağın parçalanması ya da önemli olarak hasar görmesi ve sonuç olarak finansal nedenler de dahil uçağın tamir edilebilir olma vasfının ortadan kalkması şeklinde açıklanıyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.