Öne Çıkanlar palandöken deprem tsk cumhurbaşkanı erdoğan CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk recep tayyip erdoğan binali yıldırım Kuşadası Belediyesi Haberleri pkk kurban bayramı tüik

Bakan Elitaş: Ticarette Kurallar Değişti

Ekonomi Bakanı Mustafa Elitaş, İnovasyon Haftası Ankara Etkinliklerinde, “Artık ticarette kural değişti. Farklı olacaksınız ve insan yaşamını kolaylaştıracaksınız. Eskiyi bilen ama bugünü yaşayan ve yarını da görebilen gençlere ihtiyaç çok var” dedi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), üretimde, ihracatta yüksek katma değerli ürünlere odaklanan Türkiye’nin bu hedeflere ulaşabilmesi için ‘Sınırsız İnovasyon, Sınırsız Potansiyel’ sloganıyla İnovasyon Haftası Ankara Etkinlikleri düzenledi. Ankara Congresium’da başlayan ve iki gün sürecek ‘Türkiye İnovasyon Haftası Ankara Etkinlikleri’nde dünyaca ünlü konuşmacılar öğrencilere, akademisyenlere, iş ve siyaset dünyasına radikal inovasyonun şifreleri sunulacak. Ekonomi Bakanlığı’nın desteğiyle TİM ile Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri (OAİB) tarafından koordine edilen etkinlikler, Arçelik, TEB, THY ile Ankara Kalkınma Ajansı, Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin stratejik ortaklığı ve partner ülke Fransa’nın katkılarıyla düzenlendi.

İnovasyonu, “İnsan yaşamını farklılaştırırken rakiplerimizden ayrışmak için ihtiyaç duyduğumuz bir kavram” olarak niteleyen Ekonomi Bakanı Mustafa Elitaş, “Sadece şirketler değil ülkeler de kendilerini yepyeni bakışla değerlendiriyor ve farklı olmaya çalışıyor. Ellerindeki değerin, ürettikleri ürünün, verdikleri hizmetin daha iyi daha güzel ve daha işe yarar bir hale getirmek için herkes yoğun bir şekilde çalışıyor” açıklamasında bulundu.

-“ESKİYİ BİLEN, BUGÜNÜ YAŞAYAN VE YARINI GÖREBİLEN GENÇLERE İHTİYAÇ VAR”-

Daha önce ülkelerin sadece komşularıyla ticaret yaptığını fakat bugün ticaretin sınır tanımadığını, dünyanın her yerinin hedef pazar olduğunu vurgulayan Elitaş, şöyle konuştu:

“Eskiden müşterimiz aynen bizim gibi olan, bizim gibi düşünen kişilerdi. Zevkleri bizim gibi ve benzer talepleri olan bir müşteri kitlesine hitap ediyorduk. Şimdi artık ticarette kural değişti. Farklı olacaksınız ve insan yaşamını kolaylaştıracaksınız. Bu amaçla ürettiğimiz her şeyi yepyeni bir bakış açısıyla ele almak gerekiyor. Ekonomi Bakanlığı olarak bizim faaliyetlerimiz de tam olarak bu noktada kesişiyor. Küresel ticaretin dinamiklerinden olumsuz etkilenmemeleri için ihracatçılarımıza yepyeni bir bakış açısı kazandırmaya çalışıyoruz. Eskiden daha ucuza üreterek rekabetçi olan ihracatçılarımız artık markalı ürünlere yatırım yapıyor, AG-GE’ye yatırım yapıyor. Tasarım konusunda yeni birimler açıyor. Dikkat ederseniz bu hususların her biri insan kaynağıyla ilgili. Eskiyi bilen ama bugünü yaşayan ve yarını da görebilen gençlere ihtiyaç çok var. Artık birden fazla dil bilmek, birkaç bilgisayar programını çok iyi kullanabilmek, piyasayı yakından takip edebilmek yeterli değil. Geleceği öngörme, bu konudaki gücünüzü yeteneğinizi geliştirmeniz, trendleri takip edebilmeniz yani özetle vizyon sahibi olmanız gerekiyor.

-“BASİT BİR EKONOMİK KALKINMA MESELESİ OLARAK GÖRMÜYORUZ”-

Elitaş, salona baktığı zaman vizyonel gençleri ve girişimcileri gördüğünü belirterek, “Ülkemizin ve ekonomimizin gelişimi için daha da umut doluyorum” dedi. İnovasyonun temel dinamiğinin ihtiyaç olduğunu vurgulayan Elitaş, “Bizim ihtiyacımız olan şey ülkemizi küresel ticarette çok daha ileriye taşıyacak olan görüşlerin filizlenmesidir. Gelecek hedeflerimize erişmek yani muasır medeniyetler seviyesine ulaşmak için yepyeni bakış açıları benimsenmeli ve farklı yönlerden olaylara yaklaşmalıyız. Tam bu nedenle biz yenileşmeye bakarken meseleyi basit bir ekonomik kalkınma meselesi olarak görmüyoruz. Özellikle 2000’li yılların başından beri attığımız adımları hem coğrafyamıza hem de dünyaya katkısı olan bir hamle olarak değerlendiriyoruz. Bu mesele aynı zamanda bizim yüzlerce yıllık modernleşme tarihimizin de ayrılmaz bir parçasıdır” diye konuştu.

-“YENİLİKÇİ FİKİRLER OLUŞTURMAYI ESAS ALIYORUZ”-

Türkiye’nin yeni markalar, yeni ürünler ve üretim teknikleri ortaya koymak için gerekli potansiyele sahip olduğunu söyleyen Elitaş, “Ülkemizin 2023 vizyonu çerçevesinde üreten ve ihracatını sürekli arttıran bir ülke olması için reel sektörümüzün yatırım geliştirme aşamalarında çok daha güçlü hale gelmesini amaçlıyoruz” dedi. Bu amaca ulaşmak için sanayi ve akademik çevre arasındaki bilgi ağını genişleterek yenilikçi fikirler oluşturmayı esas aldıklarını ifade eden Ekonomi Bakan Elitaş, “Daha ileriye gitmek için farklı, yeni şeyler yapmamız gerekiyor. O yenilikler de şüphesiz AR-Ge, inovasyon, tasarım, yeni hayaller, yeni ürünler, yeni ufuklar aracılığıyla oluşacaktır. Gururla söylüyorum ki şu anda Türk firmaları, ürün kalitesi konusunda küresel piyasalardaki rakipleriyle yarışabilecek hatta bu rakiplerin önüne geçebilecek düzeye ulaşmıştır. Ancak büyük hedefleri olan Türkiye olarak kat edeceğimiz çok mesafe var” ifadelerini kullandı.

-TÜM KONUKLAR VIP STATÜSÜNDE -

Konuşmacılardan Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri (OAİB) Koordinatör Başkan Yardımcısı Şerafettin Ceceli ise, tüm katılımcıların kendileri için en önemli olduğunu vurgulayarak etkinliklerde ilk kez yenilik olarak izleyicilerin yaka kartlarının tümünde ‘VIP’ yazıldığını belirtti. Bir başka yeniliğin de yaka kartlarındaki kare kodların okutularak etkinliklere not verilebileceğini aktaran Ceceli, bu notlar sayesinde neyi iyi neyi eksik yaptıklarını görebileceklerini söyledi. Partner ülke Fransa Türkiye Büyükelçisi Charles Fries de iki ülke arasındaki bilim, sanayi ve kültürel işbirliklerine değinerek Türkiye’de faaliyette bulunan Fransız markalarının yatırımlarına dikkat çekti.

Türkiye İnovasyon Haftası kapsamında yerli ve yabancı 55 konuşmacı, Ar-Ge merkezi, teknopark, bilim ve teknoloji merkezi dahil olmak üzere 37 katılımcı kurum, eş zamanlı ‘Maker Hareketi’, ‘B2Student’, ‘Drone Show’ olmak üzere birçok etkinlik yer alıyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.