Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Gürsel Baran, Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi’ne ilişkin, “ATO olarak farkındalık yaratmak istiyoruz. Üreticilerimizi uyandırmak istiyoruz. Ankara’yı coğrafi işaretli ürün işinin merkezi haline getirmek istiyoruz” dedi.
ATO Başkanı Gürsel Baran, Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinin basın toplantısında konuştu. Baran, Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinin, 28-29 Nisan’da ATO Congresium’da düzenlendiğini hatırlatarak, “Belki de coğrafi işaretli ürünlere ülkemiz biraz yabancı. Ülkemizde ihmal edilmiş bir konu” dedi. Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa ve gelişmiş Batılı ülkelerin çoğunda bu konuya önem verildiğini söyleyen Baran, şöyle açıkladı:
“Avrupa Birliği’nde 5 bine yakın coğrafi işaret almış ürün var. Bu 5 bin ürün 54 milyar Avro Pazar oluşturuyor. Dünyadaki ticaret hacmi 200 milyar dolar. Ülkemizde hiç olmayan bir para ve çok ihtiyacımız olan bir para. Fransa’nın 600’e yakın coğrafi işaret taşıyan ürünü var. Fransa bundan yıllık 18 milyar Avro gelir elde ediyor. İtalya’nın 500’e yakın coğrafi işaretli ürünü var ve İtalyan ekonomisi bir yılda 12 milyar Avro gelir elde ediyor. Bizde 5 bine yakın ürün var, bunlarda 200 tanesi coğrafi işaret almış durumda. 200 taneden ise sadece 3 tanesi uluslararası alanda Avrupa Birliği’nden tescil aldı. Bu üç ürün ise Aydın İnciri, Antep Baklavası ve Malatya Kayısısı. Biz bunların sayısını artırmayı planlıyoruz bir farkındalık yaratmak istiyoruz.”
“ÜRETİCİLERİMİZİ UYANDIRMAK İSTİYORUZ”
Coğrafi işaretli ürünlerin Türkiye için de çok önemli olduğunu söyleyen Baran, “ATO olarak farkındalık yaratmak istiyoruz. Üreticilerimizi uyandırmak istiyoruz. Ankara’yı bu işin merkezi haline getirmek istiyoruz. Üreticilerimiz ile satıcılar burada buluşacaklar üç gün boyunca ve ATO’nun B2B stantlarında bir araya gelecekler. Buradan ülkemizin birçok yerine dağıtım yapılacak. İhracat kapısı açılacak. Böyle bir üs olsun istiyoruz Ankara. Özlenen, aranan, tarihi yaklaştığında bütün ülkenin beklediği bir fuar olsun istiyoruz” dedi.
“ANKARA’MIZDA ÜÇ TANE YURT İÇİ TESCİL ALMIŞ ÜRÜN VAR”
Ankara’nın da bu konuda Türkiye’den çok farklı olmadığını söyleyen Baran, “Ankara’mızda üç tane yurt içi tescil almış ürün var. Kalecik Karası Üzümü, Çubuk Turşusu ve Beypazarı Kurusu. Bunların dışında 12 tane tescile müracaat etmiş ürünümüz var. Bu ürünlerden 5 tanesinin müracaatını ATO olarak biz yaptık. Bunlar, Ankara Simidi, Ankara Tavası, Ankara Döneri, Erkeş Pastırması ve Ankara Keçisi Tiftiği Kılı. Bizim tiftiğimiz çok önemli ama keçimiz olmadığı için, belki de tiftiği kullanmadığımız için sayıları her geçen gün azalıyor. Biz bu alanda da gelişim sağlamayı düşünüyoruz” diye konuştu.
ATO Başkanı Baran, bu zirvede, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Türk Patent ve Marka Kurumu, Ankara Üniversitesi, Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YUCİTA) ile birlikte zirveyi düzenlediklerini söyledi. Baran, bu zirvenin amacının ise, katma değer üretmek, kırsal kalkınmaya destek vermek, istihdama ve ihracata destek vermek olduğunu ifade etti.
ATO Başkanı Baran, zirvenin ilk gününde Ankara Üniversitesi kampüsündeki keçileri sevdi ve kucağına aldığı bir keçi yavrusu ile gazetecilere poz verdi. Bahçedeki keçilere zirveye katılanlar da büyük ilgi gösterdi.
ATO Başkanı Baran: Coğrafi İşaretli Ürün Parasına İhtiyacımız Var, Merkez Olmalıyız
Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Gürsel Baran, Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi’ne ilişkin, “ATO olarak farkındalık yaratmak istiyoruz. Üreticilerimizi uyandırmak istiyoruz. Ankara’yı coğrafi işaretli ürün işinin merkezi haline getirmek istiyoruz” dedi.
27 Nisan 2017 Perşembe 13:17