İstanbul Ticaret Odası 86 ülkenin katılımıyla bugün açılan Ortadoğu'nun en büyük turizm fuarı Arabian Travel Market'te (ATM), "There is only one İstanbul (Bir tane İstanbul var)" sloganıyla tanıtım başlattı. İstanbul standında lokum ustaları, fuar ziyaretçilerine Türk lokumu yapmayı öğretecek.
Seyahat endüstrisinin Ortadoğu'daki en büyük buluşmalarından biri olan Arabian Travel Market (ATM) Fuarı, Birleşik Arap Emirlikleri'nin ekonomi başkenti Dubai'de bugün kapılarını açtı. İstanbul Ticaret Odası'nın bu yıl özel bir stantla katıldığı fuar, 86 ülkenin turizm ve seyahat profesyonellerini buluşturdu. Dört gün sürecek fuarda 2 bin 800 ürün ve destinasyon 26 bin seyahat profesyoneline tanıtılacak.
İstanbul Ticaret Odası, ATM Dubai'de ilk kez bu yıl 85 metrekare büyüklüğünde bir İstanbul standı açtı. Fuar alanının girişinde ve içindeki reklam alanlarını kiralayan İTO, ziyaretçileri “There is only one İstanbul” yani “Bir tane İstanbul var” sloganı ile karşılayacak.
“ATM DUBAİ KRİTİK BİR DÖNEME DENK GELDİ”
İTO Başkanı İbrahim Çağlar, ATM Dubai Fuarı'nın bu yıl turizmde kritik bir döneme denk geldiğini belirterek, “Rus turist sayısı 2016'nın ilk üç ayında yüzde 51 geriledi. Rusya'yı ikame edebilecek en önemli pazarlardan biri Ortadoğu” ifadelerini kullandı.
İstanbul'a bu yılın ilk üç ayında toplam 2 milyon 149 bin turist geldiğini belirten Çağlar, “Ortadoğu ülkelerinden ilk çeyrekte misafir ettiğimiz turist sayısı 420 bini geçti. 2016'nın ilk üç ayında İstanbul'a gelen yabancı ziyaretçiler içinde Ortadoğulu turistlerin oranı yüzde 19.6'yı buldu. Her beş yabancı misafirimizden biri Ortadoğu ülkelerinden geldi” açıklamasında bulundu. Çağlar, İstanbul'a gelen yabancı ziyaretçiler içinde 2011 yılında yüzde 11 olan Ortadoğulu turist oranının 2015'te yüzde 20'nin üzerine olduğunu kaydetti.
LOKUM YAPMAYI ÖĞRENECEKLER
ATM Dubai Fuarı'nın Türkiye Milli katılımını Kültür ve Turizm Bakanlığı yaparken, birçok kurum ve kuruluş da çalışmalara destek verdi. İstanbul konsept standında ise İTO'nun yanı sıra İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu (ICVB), İstanbul Büyükşehir Belediyesi Hayat Boyu Öğrenme Merkezi, howtoistanbul.com, Atlasjet Havayolları, Divan Oteli, EMITT Turizm Fuarı, Mevlana Bazaar, İstanbul Shopping Fest, Vialand Tema Parkı ve Zorlu Center birlikte yer aldı.
Ayrıca, İstanbul standında lokum ustaları fuar ziyaretçilerine Türk lokumu yapmayı öğretecek. Instagram kullanıcılarının fuar alanında #oneistanbul etiketi ile paylaştıkları en güzel fotoğrafın sahibine ise İstanbul tatili hediye edilecek.
SUUDİ ARABİSTAN, SURİYE VE KUVEYT’TEN GELEN TURİST SAYISI AZALDI
İstanbul’a Ocak-Mart 2016 döneminde Suudi Arabistan’dan 74 bin 640 turist geldi. Turist sayısı 2015 yılının aynı dönemine göre yüzde 1,2 azaldı. Aynı dönemde Irak’tan 72 bin 593 turist geldi ve turist sayısı 2016’nın aynı döneme göre yüzde 19,3 arttı. Suriye’den 32 bin 970 turist geldi ve turist sayısı yüzde 36,6 azaldı. Kuveyt’ten 32 bin 538 turist geldi ve turist sayısı yüzde 2,7 azaldı. Cezayir’den 32 bin 414 turist geldi ve turist sayısı yüzde 11,8 arttı.