Anadolu Eğitim Sendikası Genel Başkanı Mehmet Alper Öğretici, "Uzaktan eğitim sürecindeki eşitsizlikler ortadan kaldırılmadan yapılan değerlendirmeler mağduriyet oluşturacak, özellikle merkezi sınavlara girecek öğrencilerin ortalamalarını etkileyecek bu değerlendirmeler telafisi mümkün olmayan sonuçları doğuracaktır." dedi.
Anadolu Eğitim Sendikası Genel Başkanı Mehmet Alper Öğretici uzaktan eğitimin notla değerlendirilmesi ile ilgili açıklamalarda bulundu. Öğretici, uzaktan eğitimdeki eşitsizlikler ortadan kaldırılmadan yapılacak değerlendirmelerin mağduriyet oluşturacağını, liselerde olduğu gibi değerlendirmenin ikinci dönem yapılması gerektiğini ifade etti.
Öğretici açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
"MEB uzaktan eğitim sürecinin sınavla değerlendirilmeyeceğini daha önce açıklamış ve bunun için yönetmelik değişikliği yapmıştı. Ancak buna rağmen sınavlar yapılmış ve yönetmelikler tekrar değiştirilerek eklenen hükümler kaldırılmıştı.
Liseler için birinci dönem notları ikinci dönem yapılacak sınavlar üzerinden verileceği açıklanmış ve bu süreçte doğru olan yapılmıştı. Ancak ilk ve ortaokul öğrencileri için aynı durum geçerli olmamış, önce sınav yapılan sınıflar için karne notlarına sınavların yansıtılacağı açıklanmış, iki gün önce yapılan ani değişiklik ile de sınav notlarının hesaba katılmayacağı ve değerlendirmenin ders etkinliklerine katılım üzerinden verileceği açıklanmıştır.
Uzaktan eğitim sürecinde internet ve tableti/bilgisayarı olmadığı için katılamayan milyonlarca öğrenci var iken, milyonlarca öğrenci sadece EBA TV ile derslerini takip ederken, hiç televizyonu olmayan öğrenciler dahi varken ve bunun gibi mahrumiyetler söz konusu iken bu öğrenciler derse katılımlarına göre nasıl değerlendirilebilir?
Uzaktan eğitim sürecindeki eşitsizlikler ortadan kaldırılmadan yapılan değerlendirmeler mağduriyet oluşturacak, özellikle merkezi sınavlara girecek öğrencilerin ortalamalarını etkileyecek bu değerlendirmeler telafisi mümkün olmayan sonuçları doğuracaktır.
Liselerde olduğu gibi diğer kademeler için de not ile değerlendirme olmamalı, ikinci dönem yüz yüze yapılacak sınav/ değerlendirme/ katılım sonucunda not verilmelidir.
MEB’in uzaktan eğitim sürecindeki bu tutarsızlıklarının ana kaynağı süreci paydaşlar ile yönetmemesi ve sahadan gelen talepleri dikkate almamasıdır. Daha önce dile getirdiğimiz Milli Eğitim Kurulu çağrımızı yineliyor; eğitim ile ilgili konuları görüşmek, tartışmak için tüm paydaşların yer alacağı kurulun eğitimimiz için katkısı olacağını düşünüyoruz.
MEB’e düşen süreci paydaşlar ile birlikte yürütmek ve ikinci dönem için salgının seyri olumlu seyrederken okulları yüz yüze açabilmek için gerekli hazırlığı yapmaktır."