Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, “İnsan insan gölgesinde, özellikle öğretmen de öğretmen gölgesinde yetişir” dedi.
Aday Öğretmen Yetiştirme Süreci Danışman Öğretmen Eğitimi Semineri’nin açılış programı 81 ilde başladı. Ankara Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'ndeki törene katılan Avcı, aday öğretmenlerin yönlendirilmesi, yetiştirilmesi programının, gönüllü danışman öğretmenler tarafından yürütüleceğini ifade etti. Bakan Avcı, “Türkiye genelinde, Milli Eğitim Bakanlığı olarak 98 bin danışman öğretmen adayı içerisinden oluşturulan bir havuzdan sizler seçildiniz. 30 bin yeni öğretmen adayına rehberlik, danışmanlık yapmak için 35 bin danışman öğretmen arkadaşımız görev almış durumda” ifadelerini kullandı.
Türkiye genelinde 30 bin öğretmen adayına eğitim verecek, yönlendirmede bulunacak, rehberlik edecek danışman öğretmenlerin bugün itibarıyla Türkiye'nin her yerinde seminer çalışmalarına aynı saatte başladığını bildiren Avcı, Milli Eğitim Bakanlığı’nın büyük ve idealist bir camia olduğunu belirtti.
-“KIDEMLİ ÖĞRETMENLER İÇİN DE BEREKETLİ BİR SÜREÇ”-
Bu süreçte, danışman öğretmenlerin, genç öğretmenler ile mesleğe adım attıkları günlerin heyecanını tekrar yaşayacaklarını dile getiren Avcı, “Belki yılların verdiği alışkanlıklarla bir ölçüde pörsümüş olan birtakım özelliklerimizi tekrar canlandırma fırsatını da bu vesileyle bizler de bulacağız. Onun için bu süreci biz sadece öğretmen adaylara yönelik bir süreç olarak görmüyoruz, aynı zamanda kıdemli öğretmen arkadaşlarımız için de çok değerli, verimli ve bereketli bir süreç olacağına inanıyoruz” açıklamasında bulundu.
-“ÖĞRETMENLİK AYNI ZAMANDA BİR SANATTIR”-
“İnsan insan gölgesinde, özellikle öğretmen de öğretmen gölgesinde yetişir” diyen Avcı, şunları aktardı:
“Çünkü öğretmenlik sadece bilgiyle yapılan bir iş değil, öğretmenlik aynı zamanda bir sanat ve bu sanat da ustaların yanında öğrenilir. Sizler de yıllarını bu mesleğe vermiş usta öğretmenler, usta rehberler olarak genç arkadaşlarımıza mesleğimizin inceliklerini, güzelliklerini ve aynı zamanda da bazı zorluklarını tanıtma imkanını bulacaksınız. Sizin yanınızda bu arkadaşlarımız, mesleğin inceliklerini öğrenmekle kalmayacaklar, aynı zamanda bir 'öğretmen duruşu' kazanacaklar. Milli Eğitim Bakanlığı olarak öğretmeni, okulu, öğrenciyi merkeze alan çalışmalarımızın çok önemli bir halkasını böylece birlikte gerçekleştirmiş olacağız.”
-“BU DOSTLAR ALIŞVERİŞTE GÖRSÜN TÜRÜNDEN BİR HİZMET İÇİ EĞİTİM DEĞİL”-,
Ankara'da bin 838 öğretmen adayı için 2 bin 200 danışman öğretmen seçildiğini bildiren Avcı, onların da seminerlerin ardından aday öğretmenlere rehberlik yapmaya başlayacaklarını ifade etti.
“Bunun dostlar alışverişte görsün türünden bir hizmet içi eğitim çalışması olmadığını özellikle vurgulamak istiyorum” ifadelerini kullanan Avcı, şunları kaydetti:
“Bu süreç, genç öğretmen adaylarımız için gerçekten kritik bir süreç çünkü onlar, bu süreçte içine girdikleri büyük maarif camiasını tanıyacaklar, bu camiaya yön veren ilkeleri tanıyacaklar. Dolayısıyla nasıl başlarlarsa meslek hayatları ona göre biçimlenecek. Burada da size büyük görev düşüyor. Ben bu görevi hakkıyla yerine getireceğinizden, gönüllülük esasıyla başladığınız bu çalışmalarda gerçekten genç öğretmen arkadaşlarımıza çok önemli değerler kazandıracağınızdan eminim. Tekrar gayretleriniz, heyecanınız ve katkılarınız için her birinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.”
-DANIŞMAN ÖĞRETMEN EĞİTİM SEMİNERLERİ-
Yeni ataması yapılan 30 bin aday öğretmeni yetiştirme sürecinde, danışman öğretmen eğitim seminerleri bugün Türkiye genelinde başladı.
Yeni atanan öğretmenlerin 6 aylık dönemde yetiştirilmeleri amacıyla en az 10 yıl hizmeti olanlar arasında ulusal ve uluslararası projelerde koordinatör, danışman veya katılımcı öğretmen olarak görev almış, sosyal kültürel faaliyetlere katılım sağlayan, iletişim becerisi ve temsil yeteneği güçlü, mesleğine temayüz etmiş kriterlerinden bir veya birkaçına sahip öğretmenler, danışman öğretmen olabiliyor.
Danışman öğretmenler, aday öğretmenlere bakanlıkça hazırlanmış yetiştirme programı çerçevesinde izleme, yöneltme ve rehberlikte bulunma, onlara mesleki bilgi beceri, tutum ve davranışlarıyla ilgili tecrübelerini aktarma ve Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği çerçevesinde birinci performans değerlendirmelerini yapma çalışmalarından sorumlu olacak.