Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, “Çocuklara oyun oynamayı yasaklamak yerine, o oyunda rol alacak beceriyi kazandırmak, bir sonraki aşamada da çocukları kendi oyununu yazmaya yönlendirmek gerekiyor” dedi.
Bakan Avcı, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık ile birlikte Başkent Öğretmenevi Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen “Etkileşimli Tahta Arayüz Projesi (ETAP)” tanıtım toplantısına katıldı.
Bakan Avcı, tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, okullara kurulan etkileşimli tahtalar için geliştirilen Pardus yazılımını ve yeni arayüzünün getirdiği imkanları ve kullanım kolaylıklarını anlattı.
Bakan Avcı, konuşmasına şöyle devam etti:
“Yeni etkileşimli tahta arayüzü, FATİH Projesinin güncellenme ve kendini yenileyerek yoluna devam etme hususunda sergilediği ataklığı da göstermektedir. Etkileşimli tahtalar için geliştirilen bu yeni arayüz, öğretmen ve öğrencilerin etkileşimli tahtayı özellikle ders sırasında daha rahat kullanmalarını sağlamak amacıyla mevcut Pardus arayüzünün ihtiyaçlar doğrultusunda değiştirilmesiyle yeni bir arayüz olarak tasarlandı. Tasarım ve eklenen yeni özellikler, dokunmatik ekranlı bir cihazın daha kolay ve etkili kullanımını sağlaması düşünülerek geliştirildi."
14 BİN E-İÇERİK
Millî Eğitim Bakanlığı ile TÜBİTAK arasındaki işbirliği sözleşmesinin de bugün itibarıyla güncellendiğini, yazılım ve içerik desteğinin bu sözleşmeyle düzenlenerek kayda bağlandığını ifade eden Avcı, "Bu sözleşmeyle, EBA için üretilecek 14 bin e-içeriğin de yeni dönemde içerik ekosistemimize önemli katkı sunmasını bekliyoruz." dedi. Bakan Avcı, okullarda sayısı 423 bini geçen etkileşimli tahtaların yeni arayüzle daha etkili ve verimli kullanılacağını vurguladı.
Fatih Projesi'nin belki de Türkiye'nin en önemli ve kapsamlı projesi olduğuna değinen Işık, "Projeyi sadece bir eğitim hamlesi olarak kurgulamadık. Projeyi oluştururken aynı zamanda yerli teknoloji üretimini teşvik etmeyi amaçladık. Çocuklarımıza dağıttığımız tabletlerde ve sınıflarda kullanılan akıllı tahtalarda kendi işletim sistemimiz olan Pardus'un kullanılmasını bu açıdan çok önemsiyoruz" değerlendirmesinde bulundu.
KOD YAZMA DÖNEMİ
Kodlama dersinin müfredata alınmasını da son derece önemli olduğuna değinen Bakan Işık, "Bu alan önümüzdeki dönemde Türkiye'nin yerini belirleyecek en önemli alanlardan birisi" dedi. Işık, TÜBİTAK'ta gençleri kod yazmaya yönlendirecek projeler yürüteceklerini bildirdi. Işık, çocuklara oyun oynamayı yasaklamak yerine, o oyunda rol alacak beceriyi kazandırmak, bir sonraki aşamada da çocukların kendi oyununu yazmaya yönlendirmek gerektiğini söyledi. Bakan Işık, Millî Eğitim Bakanlığının, bundan sonraki süreçte eğitimde teknoloji kullanımıyla ilgili her çalışmasına destek vereceklerini kaydetti.