Anadolu Eğitim Sendikası Genel Başkan Yardımcısı Nihat Örs, "Kağıt üstünde olumlu göstermek adına yapılacak her adım eğitimde karmaşayı daha da arttıracaktır. MEB karmaşa üretmemeli kriz yönetimini eğitimin paydaşları ile beraber yapmalıdır." dedi.
Uzaktan Eğitim'de yaşanan sıkıntılara ilişkin yazılı bir açıklama yayımlayan Anadolu Eğitim Sendikası Genel Başkan Yardımcısı Nihat Örs şöyle dedi:
Dünyanın ve ülkemizin yaşadığı salgınla mücadele döneminde en önemli konulardan birisi de eğitimin sürdürülmesi oldu. Yüz yüze eğitimin ülkemiz açısından taşıdığı riskler düşünüldüğünde uzaktan eğitim en önemli çıkış noktası konumunda olduğu görüldü. Mart ayından bu tarafa uygulamada gördüğümüz eksiklikleri sendika olarak dile getirmekteyiz. Ancak MEB'in bu konuda gerekli tedbirleri almadığını görmekteyiz.
Okulların açıldığı şu günlerde EBA 'nın alt yapı noksanlıkları olduğu gördük. Son dakika yazıları ile internet üzerinden altı saat ders planlanmasının istenmesi ise sistemi tıkadı. MEB'in bu aksaklığı tahmin edememesi büyük bir kaosa sebep oldu. Kimse ne yapacağını bilmez bir hale geldi. Öğretmen ve öğrencilerin internet kullanım zorlukları ise sendikamızın dile getirdiği ücretsiz internet erişimi ve tablet, bilgisayar alımının kolaylaştırılması konularının ne kadar yerinde olduğunu gösterdi. Bir evde aynı anda dört baş bilgisayarın olması durumuna çözüm bulunmalı. Nasıl ki salgın döneminde sağlıkla ilgili kaynaklar arttırıldı ise eğitimle ilgili kaynaklar da arttırılmalıdır. Sendikamızın bu konuda Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı'na başvurusu bulunmakta. Ayrıca okulların bütçeleri arttırılmalı, okul yöneticilerinden isten şartları yerine getirmesi kolaylaştırılmalı.
Okulların yardımcı kaynak alınması ile ilgili başlattıkları çalışmalar veli ve öğretmeni karşı karşıya getirdi. Bakanlık yardımcı kaynak kullanılmaması ile ilgili geçtiğimiz senelerde ciddi talimatlar verirken şimdi kaynak kullanımında topu idarecilere ve öğretmenlere atması bilgi karmaşıklığını arttırdı. Altmış yaş ve kronik rahatsızlığı olan öğretmenlere uzaktan ders verilmesinde iller arasındaki uygulama farklılıkları son bir görüş yazısı ile ortadan kalksa bile okul idareleri program değiştirmekten bıktılar. Her gün değişen gelen yazılara cevap vermek ve bazen tehditkar bir dille karşılaşmak artık okul idarecilerini istifa noktasına getirdi. Öğrencileri ölçme değerlendirme konusunda ise öğrencileri müfredattan tamamen sorumlu tutup, öğretmenlerin yüz yüze sınav yapmalarını istemek şu şartlarda ne kadar gerçekçidir? Ek ders konusunda alınan karalar, "öğretmenlere ek ders nasıl ödenmez?" mantığı ile alınmıştır. EBA'dan farklı platformlarda ders işlemek konusunda bazı iller EBA istatistiklerini yüksek gösterme telaşı ile EBA dışındaki ortamlara sıcak bakmamakta ve öğretmen ve öğrencileri zor duruma düşürmekte. Eğitimde birlik sağlanmalı.
Bu kadar büyük bir kesime hitap eden bütün bileşenleri ile kırk elli milyonluk bir nüfusun etkilediği eğitimin, uzaktan sorunsuz işlemesi elbette düşünülemez. Ancak sorunları en aza indirmek için MEB, Genel Başkanımız Mehmet Alper Öğretici' nin önerdiği şekli ile sağlıkta olduğu gibi eğitimde de bir 'Bilim Kurulu' oluşturmalıdır. Eğitimin paydaşları ile konular müzakere edilmelidir, fikir alınmalıdır. Sahadaki uygulamanın nasıl olacağı üzerinde kafa yorulmalıdır. Kağıt üstünde olumlu göstermek adına yapılacak her adım eğitimde karmaşayı daha da arttıracaktır. MEB karmaşa üretmemeli kriz yönetimini eğitimin paydaşları ile beraber yapmalıdır.