Çin’in elektrikli araç üreticisi XPeng, 2022 yılının üçüncü üç aylık döneminde yeni akıllı elektro-SUV G9 modelini iç piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Yeni model araç, daha sonra uluslararası piyasada satışa sunulacak.
XPeng akıllı elektro otomobillerin hem tasarlayıcısı, geliştiricisi, üreticisi ve hem de pazarlayıcısı. Akıllı motor sistemi ve yardımcı sürücü sistemi teknolojisiyle donanmış olan bu yeni elektrikli araçlar, Tesla ve BYD’ye zorlu bir rakip olacak. Nitekim XPeng, yeni elektro SUV’unun Tesla’nın Y modeli ile rekabetini şimdiden kayda geçirmek için söz konusu aracının tanıtımına başladı.
Çinli e-oto üreticisi, yeni amiral gemisi olacak akıllı elektro SUV G9 modelini 2021 Guangzhou fuarında görücüye çıkarmıştı. Belirtildiği üzere 2022’nin üçüncü çeyreğinde Çin piyasasına çıkacak olan aracın uluslararası piyasaya ne zaman sürüleceği henüz belli değil. XPeng’in kurucularından biri olan Henry Xia, G9’un hem Çin piyasası ve hem de uluslararası pazarlar için tasarlanıp geliştirilmiş bir model olduğunu dikkatlere sundu.
Bu arada serinin dördüncü modeli yardımcı sürücü sistemi Xpilot 4.0 ile donanmış olacak. Bu özellik araca şerit değiştirme yeteneği gibi yarı otonom fonksiyonlar sağlayacak. Çevre kontrolü ve uzaklık tayini kabiliyetleri de bulunacak.
2021 yılında satışı yüzde 289 arttı
G9 modelinin bir diğer özelliği de şarj süresi. Verilere göre şarj işlemi, 200 kilometre mesafe için beş dakikada tamamlanmış olacak. Bunun için X-Power adı verilen şarj istasyonları gerekli ki, bunlar da örneğin Beijing-Shanghai ve Beijing-Hong Kong-Macau güzergahları üzerinde inşa edilecek. Fiyat, akünün boyutları ve hız konusunda ayrıntılar henüz açıklanmış değil.
Öte yandan, elektrikli araç üreticisi XPeng’in üretim politikasını yönlendiren tek etken yeni aracı ile yapacağı rekabet amacı değil. Şirket, mevcut modelleriyle 2021 yılında sattığı e-oto hacmini bir önceki yıla kıyasla yüzde 289 oranında artırdı. Yılın başından bu yan XPeng 66 bin 542 adet araç teslim etti. Ekim ayının satışı 10 bin 138 araç olup bu, bir önceki yılın ekim ayı teslimatına göre yüzde 233’lük bir artışa denk düşüyor. Bu rakamlar, üç aylık dönem sonuçlarına da yansıdı. Şirket yılın üçüncü çeyreğinde toplam 887,7 milyon dolarlık ciroya ulaştı. Bu, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 187,4 oranında bir artış ifade ediyor.