Öne Çıkanlar deprem tsk CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk binali yıldırım cumhurbaşkanı erdoğan Kuşadası Belediyesi Haberleri recep tayyip erdoğan palandöken pkk tüik şehit

Türkiye Trafikte En çok Sosyal Medya'da Gezinen Ve Paylaşım Yapan Avrupa Ülkesi

Aviva’nın, Türkiye de dahil toplam 13 ülkede gerçekleştirdiği “Direksiyon Başında Telefon Kullanımı” araştırmasının sonuçları açıklandı. Araştırma, her iki Türk vatandaşından birinin, araç kullanırken telefonla konuştuğunu ve bu oranın global ortalamanın üstünde olduğunu ortaya koydu. Türkiye’nin, ayrıca trafikte en çok sosyal medyada gezinen ve paylaşım yapan Avrupa ülkesi olduğu ortaya çıktı. İngiltere, direksiyon başında telefon kullanma konusunda en saygılı ülke çıkarken; en olumsuz sonuçlara sahip iki ülke ise, Amerika ve Çin olduğunu söylendi.

Türkiye, Trafikteyken Sosyal Medyada En Çok Gezinen Avrupa Ülkesi
Bireysel emeklilik ve hayat sigortası sektörünün lideri AvivaSA, İngiliz ortağı Aviva’nin“direksiyon başında telefon ve internet kullanımının trafik üzerindeki etkisini” ortaya koymak amacıyla, Ipsos MORI işbirliğiyle gerçekleştirdiği araştırmanın çarpıcı sonuçlarını paylaştı.

Türkiye’nin yani sıra, ABD, Kanada, İngiltere, Fransa, İspanya, İtalya, İrlanda, Polonya, Çin, Hindistan, Singapur, Endonezya’nın yer aldığı araştırma, kentsel nüfusu temsil eden gruplar üzerinde yapıldı. Araştırmaya göre trafik kurallarına en saygılı ülke İngiltere oldu. Her beş İngiliz sürücüden sadece birisi, hands-free kit yardımı olmadan direksiyon başında telefon kullanıyor. Araştırmanın yapıldığı tüm ülkelerde direksiyon başında hands-free kit yardımı olmadan telefonla konuşmak yasak. İngiltere bu konuda en iyi sonuca sahip olmasına rağmen, çok daha kati cezaları uygulamaya koyduğunu söyledi. Bu konuda en olumsuz sonuçlara sahip iki ülke ise, Amerika ve Çin olduğu belirtildi. Araştırmada, direksiyon başındayken mesaj yazmak ve sosyal medyada dolaşıp, paylaşım yapma konuları da konuşuldu.

Araştırma sonuçlarıyla ilgili bir açıklama yapan AvivaSA CEO’su Fırat Kuruca, trafik kazalarının, ülkemizde en yaygın yaşanan felaketlerden birisi olduğunu vurgulayarak; “Bu araştırma, Türkiye dâhil dünyanın 13 ülkesinde gerçekleştirilen çok önemli bir araştırma. Alınacak önlemler konusunda önemli bir güncel kaynak olacağını düşünüyoruz. Araştırmada çıkan belki de en ilginç sonuç, trafikte en çok sosyal medyada gezinen ve paylaşım yapan Avrupa ülkesinin Türkiye olması. Ayrıca, İtalya’dan sonra, araç kullanırken mesaj yazma oranı en yüksek Avrupa ülkesiyiz. Bunlar maalesef, önlem almamız gereken üzücü sonuçlar” dedi.
 

 
Ülkeler
Araç kullanırken arama yaptığını kabul eden sürücü oranı (hands free kullanmadan) Araç kullanırken mesaj yazdığını kabul eden sürücü oranı Araç kullanırken sosyal medyada gezinen veya paylaşım yapan sürücü oranı
İngiltere 20% 13% 7%
İspanya 35% 27% 11%
Fransa 39% 26% 8%
Kanada 43% 26% 11%
İrlanda 45% 26% 15%
Singapur 46% 47% 23%
Endonezya 51% 53% 29%
Polonya 53% 18% 14%
Türkiye 53% 34% 22%
İtalya 59% 41% 17%
Hindistan 60% 43% 41%
ABD 63% 34% 22%
Çin 76% 28% 11%
Global ortalama 48% 31% 17%

 Türkiye, Global Ortalamanın Üzerinde
Yapılan araştırmada Türkiye, Avrupa ülkeleri arasında, İtalya’dan (yüzde 59) sonra, Polonya (yüzde 53) ile birlikte en çok “direksiyon başında telefonla konuşan” ülke çıktı. Araştırmada en yüksek orana yüzde 76 ile Çin sahip olsa da, Türkiye yüzde 53 ile global ortalamanın üzerinde yer alıyor.

Türkiye, Avrupa Ülkelerinde, İtalya’dan Sonra, Araç Kullanırken En Çok Mesaj Yazan Ülke Durumunda
Araç kullanırken telefonla konuşmanın yanı sıra; “direksiyondayken mesaj yazmak” ve “sosyal medyada dolaşıp, paylaşım yapmak” konularının da sorgulandığı araştırmada, bu konudaki en dikkat çekici noktalardan birisi, Türkiye’nin yüzde 34 ile İtalya’dan sonra (yüzde 41) “en çok araç kullanırken mesaj yazan” Avrupa ülkesi olması. Global olarak bakıldığında ise, Endonezya yüzde 53 ile bu alanda en yüksek orana sahip olsa da; Türkiye, Amerika ile 5. sırayı paylaşıyor. Bu konuda trafik kurallarına en sadık ülke ise, yüzde 13 oranıyla İngiltere oldu.

Türkiye, Avrupa’da, Araç Kullanırken Sosyal Medyada En Çok Gezinen veya Paylaşım Yapan Ülke
Araştırmaya göre, Türkiye yüzde 22 ile “trafikte en çok sosyal medyada gezinen ve paylaşım yapan” Avrupa ülkesi konumunda yer alıyor. Avrupa’da, Türkiye’nin hemen ardından yüzde 17ile İtalya gelirken, dünya çapında ortalama baz alındığında, Türkiye bu oranla averajın üzerinde yer alıyor. Global olarak bakıldığında ise, yüzde 41 ile Hindistan, trafikte en çok sosyal medyada gezinen ülke olurken; İngiltere yüzde 7 ile yine en az orana sahip ülke konumunda.

Kaza Risklerine Karsı Arabalarımızı Sigortalatıyoruz; Ya Kendimizi?
Araştırma, trafik kazalarının yüksek olduğu ülkelerde, yeni trafik düzenlemelerinin zorunluluğunun yani sıra; Hayat ve Ferdi Kaza sigortalarının önemini de gösteriyor.
Türkiye’de 2016 yılında 1 milyonun üzerinde gerçeklesen trafik kazaları sonucunda 7 bin 300 kişinin hayatını kaybettiğini ve 303 bin 812 kişinin yaralandığını hatırlatan Kuruca; “Vatandaşlarımız, kaza riskine karsı arabalarını sigortalatmalarına rağmen, kendilerini bu riske karsı güvence altına alabilecekleri Hayat ve Ferdi Kaza sigortalarına maalesef mesafeli duruyor. Ancak bu rakamlar, vatandaşların sevdiklerini ve kendilerini koruma altına almaları gerektiğini bir kez daha vurguluyor.” dedi.
 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.