Tibet Özerk Bölgesi 11. Halk Meclisi’nin beşinci oturumunda açıklandığına göre, güneydoğu Çin’deki bu özerk bölgede 120 bin kilometre uzunluğunda bir otoyol şebekesi inşa edildi. Zorlu coğrafi koşulların, teknolojik gelişme düzeyinin ve yatırıma dönük fonların darlığının sınırladığı ulaşım, bir zamanlar bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasını engelleyen başlıca dar boğazlardan biriydi.
Son yıllarda bölge altyapı çalışmalarına büyük miktarda yatırım yaptı. Örneğin geçtiğimiz yıl merkezi hükümet, bölgesel ulaştırma dairesinin bildirdiğine göre, Tibet’in ulaştırma altyapısının inşasına yönelik yatırım olarak 27,7 milyar yuan (yaklaşık 4,3 milyar dolar) yatırım yaptı. Tibet’in otoyol, demiryolu ve hava ulaşımı projelerini hızlandırmak için yatırım miktarı her yıl artırılıyor.