Öne Çıkanlar tsk CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut palandöken şehit CHP Gaziantep Milletvekili İrfan Kaplan kurban bayramı Hakkari PENÇEKİLİT Operasyonu Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Derya Yanık Barış Pınarı Bölgesi deprem binali yıldırım

Tesla, Yüzde 348’lik Artışla Çin’de Satış Rekoru Kırdı

Ekim ayında Çin’de 368 bin yeni enerjili araç satışı yapıldı. Bu rakam, geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 148,1 oranında bir artışa denk geliyor. 2020 Ekim ayındaki satış rakamı, 144 bindi. China Passenger Car Association (CPCA) verilerine göre; ekim ayındaki satışlar, bir önceki ayın yüzde 6,3 üzerinde gerçekleşti.



Dikkat çeken bir başka nokta ise elektrikli araçlara olan ilginin artarak sürmesi. Çünkü 368 binlik satış rakamının 303 binini elektrikli araçlar oluştururken hibrid araçların satış miktarı 65 bin oldu. Öte yandan satılan 368 bin aracın 321 bini binek otomobili, 47 bini ise kamyon veya otobüslerden oluştu. 2021 yılında yeni enerjili binek otomobillerinin toplam satışı 2,38 milyona vararak bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 204,3 oranında artış gösterdi.

Satılan araç rakamlarına bakıldığında BYD yine de en önde yer alıyor. Bu şirket, ekim ayında 81 bin 40 adet yeni enerjili araç satışına imza attı. Bunlardan 41 bin 232 adedi elektrikli, kalanı hibrid tip araçlar oldu. Geçen aylardaki hibrid araç satışlarında ise başı Tesla çekti. Ekim ayında Tesla 54 bin 391 adet Çin’de üretilmiş araçlarından sattı. 2020 yılının aynı ayında satılmış olan 12 bin 143 araçla karşılaştırıldığında yüzde 348’lik bir artış dikkati çekiyor.

Tesla’nın Giga Shanghai tesisinde üretilen araçlardan 40 bin 666 tanesi ihraç edildi. Bunlar özellikle Model 3 ve Model Y araçlardı. Öte yandan Tesla Çin'de ekim ayında bin adet süper şarj istasyonu açtığı gibi, bir de Shanghai’de Veri ve Teslimat Merkezi açtı. 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.