Bir dizi Çin markası otomobil Avrupa pazarında yer almak için hazırlıklarını sürdürüyor. Bunların çoğu da elektrikli, hibrid ve farklı çekiş konseptleriyle tasarlanmış olan ve sektörün geçirdiği dönüşümden yararlanarak piyasada tutunmak isteyen markalar…
Avrupa seferine hazırlananlar Nio, Byton veya Xpeng gibi yenilikçi teknik ve çarpıcı dizayn ile Tesla’ya meydan okuma iddiasındaki yepyeni markalardan ibaret değil. Söz konusu otomobiller daha çok Volkswagen (VW) gibi bilinen ve alışılmış markalarla boy ölçüşme yolundaki araçlar ve VW gibi araçların uygun fiyatlarla Çin’den geldiğini kanıtlama çabasındalar. Almanya’dan pek çok uzman da bu çabanın çok ciddiye alınması gerektiği görüşünde.
Nitekim Aiways, U5 modelini 36 bin avroluk bir fiyatla satışa sürüyor. 4,68 metre boyundaki bu model VW ID 4 düzeyinde olup aküsü 63 kilovat saatlik bir kapasiteye sahip ve özerkliği -yani şarj edilmeden gidiş mesafesi- 410 kilometre kadar.
Bir diğer marka olan MG ise geçen yıldan beri sürümde olan bir marka ve Britanya flamasıyla satışta iken Çinli SAIC tarafından satın alındı ve Uzakdoğu’da üretilmeye başladı. MG tarafından yapılan duyuruya göre, farklı hibrid modelleri 40 bin avroya sürümde. Boyu 4,67 metre ve akü özerkliği 400 kilometre dolayında.
Ayrıca Great Wall Motors’a ait iki yeni marka da Ora ve Wey. Örneğin 4,20 metre boyundaki Ora, 300 ila 400 kilometre özerklik mesafesine sahip ve tam elektrikli bir otomobil için gerçekten düşük sayılabilecek bir fiyat olan 30 bin avroya satılıyor. Buna karşılık aynı firmanın Coffee01 modeli, daha üst bir segment araç olup yüksek gelir sınıfına hitap ediyor. 5 metre kadar boyu olan SUV 150 kilometrelik bir özerk menzile sahip.
Piyasadaki Çin yenilikleri bunlarla da bitmiyor. Örneğin Graz da Arcfox Alpha T modelini geliştirdi. Ayrıca Mercedes’in büyük hissedarı Geely, daha çok Avrupa çizgileri taşıyan elektro markası Polestar’ın yanı sıra Zeekr ile yeni bir marka daha lanse etmeyi planlıyor.
Otomobil ekonomisi uzmanı Prof. Dudenhöffer’e göre elektrikli araçların kalbi aküdür; onun kalbi de şimdi Çin’de atmaya başladı. Bu olgu, Çin üreticileri için elverişli koşullar sağlayıp yeni Çin markaları için de uygun bir ortam oluşturuyor. Üstelik Çinli üreticiler Avrupa markalarından daha iyi donanım sunuyor; çünkü Çinli yazılımcılar Avrupalıların bir adım önünde ve bu avans, gelecekte gittikçe belirginleşecek.