Çin uzay programı yeni teknolojiler geliştirmeye devam ediyor. Bu çerçevede 19 Ekim Salı günü büyük boyutlu bir füzenin katı yakıtla çalışan yeni bir motoru denemeye tabi tutuldu. 115 saniye süren test, Kuzey Çin’in Xi’an kenti yakınlarındaki bir tesiste gerçekleştirildi.
Verilen bilgilere göre yeni motor, AASPT (Academy of Aerospace Solid Propulsion Technology) tarafından geliştirildi. AASPT Başkanı Ren Quanbin, testin ardından yaptığı açıklamada denemenin başarıyla sonuçlandığını, 115 saniye boyu süren 500 tonluk bir itme gücü de dahil tüm parametrelerin test edildiğini belirtti.
Quanbin, katı yakıtlı büyük motorlarla ilgili olarak ileri bir uluslararası düzeyde bulunduklarını da söyleyerek bir sonraki adımın bin tonluk bir itme gücü üreten bir motorun geliştirilmesi olacağını da duyurdu.
Test aşamasında bulunan yeni motor 3,5 metre çapında, 500 tonluk itme gücünü 150 tonluk bir yakıtla sağlıyor. CASC’a göre bu motor dünyanın katı yakıtlı en yüksek itme gücüne sahip motoru. Öte yandan CASC, bu yeni motor daha büyük füzelerle de, örneğin Ay'’n insanlı araçlarla keşfi veya uzayın derinliklerine gitmek için de kullanılabileceğini açıklıyor.
Bu arada Çin’in şu anda, Ay’a astronot göndermek amacıyla katı yakıtlı motor kullanmayan Uzun Yürüyüş 9 füzesi ve bir başka füzeyi geliştirmekte olduğu biliniyor. Aslında son yıllarda Çin, katı yakıtlı motorlarla ve buharla işleyen füzelerle ilgili büyük gelişmeler kaydetti. Örneğin yeryüzünden olduğu gibi denizden de fırlatılabilen Uzun Yürüyüş 11 füzesi geliştirildi.
Çin gelecekte çok katlı sıvı yakıtlı ve kenarlarında katı yakıtlı takviyeli füzeler geliştirmeyi planlıyor. Şu anda füze yapımcıları, bir kereden fazla kullanılabilen sıvı yakıtlı füzelerin üretimine daha istekli görünüyor. Katı yakıt takviye bölümleri, yeryüzüne geri dönüşte kontrol edilememekle birlikte yapım kolaylığı, maliyet ve üretim açısından avantaj sağlıyor..