Merkezi Fransa’da bulunan olan gözlük üreticisi Essilor, Çin’in dev internet şirketi Tencent ile üç yıllık bir stratejik ortaklığa başlıyor. Bu iş birliğiyle Çin gibi dev bir ülkede göz sağlığı konusunda kamu bilinci yükseltilecek ve daha etkili bir profesyonel hizmet sunularak inovatif dijital ürünlerin geniş çevrelere verilebilmesi için Tencent’in yerel ağı yararlı olacak.
Görme bozukluğu Çin halk sağlığı açısından en önemli sorunlardan birisi. Çünkü 1,4 milyarlık Çin nüfusunun 600 milyonundan fazlası tıbbi bir önlemle veya gözlükle giderilmemiş görme sorunları yaşıyor. Görme konusundaki bilincin yetersizliği ve hekime ulaşmada ihmal nedeniyle bu sorun, Çin’de üzerinde durulmaya muhtaç bir sorun durumunda.
Bu itibarla gözlük üreticisi Essilor ile Tencent’in iş ve güç birliği yapması tüketicide yeni bir anlayış uyandıracak, göz doktorlarının konumunu güçlendirecek ve Çin halkının daha mükemmel bir görüşe kavuşma ihtiyacını karşılayacaktır.
Bu doğrultuda Essilor ortaya bu alandaki bilgisini koyacak ve kamusal duyarlılığı artırmak için eğitici programlarını seferber edecek; Tencent ise devasa kapsamdaki şebekesi sayesinde geniş kitlelere erişimi sağlayacaktır.