Yurtdışında ABD hükümetinin engelleme çalışmalarıyla uğraşan Huawei, Çin’de akıllı telefon piyasasında birinciliğini Oppo’ya kaptırdı. 2020’de başlayan satışlardaki düşüş, yılın son çeyreğinde de sürdü. Şirketin geçtiğimiz yılın toplamında akıllı telefon teslimatının yüzde 34,5 oranında gerilediği saptandı. Rakip üreticiler de bu durumdan ciddi biçimde yararlandı. Xiaomi aynı sürede yüzde 48 artış kaydederken Oppo da yüzde 18,3’lük çıkış yaptı. Bu arada piyasada mevcut payını yüzde 34,7 kadar artıran Apple da kazananlar arasına katıldı.
Huawei’nin satış kaybı yaşamasının farklı nedenleri var. Şirket, maruz kaldığı kısıtlamalar nedeniyle çip tedarik etmekte sorun yaşadı. Bu da üretimi ciddi biçimde etkiledi. Çünkü şu anda Çin’de satılan telefonların büyük bir bölümü 5G bağlantılı olduğu için Huawei, çip sorunun nedeniyle yeterince üretim yapamadı. Huawei’nin kaybındaki bir diğer faktör ise şirketin ambargodan kaçınmak için ana grubunu terk edip bağımsız akıllı telefon üreticiliğine girişen Honor ile yolların ayrılması gösteriliyor. Orta sınıf açısından bu suretle oluşan boşluğu da Xiaomi ve Oppo gibi firmalar akıllıca doldurmayı başardı.
Oppo, 2020 yılında, Çin'den başka ülkelerde de satılan çok sayıda ürünle bir genişleme kampanyası başlattı. Nitekim geçtiğimiz yılda Oppo, kendi verilerine göre, Batı Avrupa’ya yönelik teslimatında yüzde 200 oranında büyüme kaydetti. Esas ürünü olan Find-X Serisinin yanı sıra ‘fiyat/performans"’oranı yüksek başka modelleriyle de tanınırlık edindi.