Öne Çıkanlar tsk CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut palandöken binali yıldırım şehit CHP Gaziantep Milletvekili İrfan Kaplan kurban bayramı Hakkari deprem PENÇEKİLİT Operasyonu Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Derya Yanık Barış Pınarı Bölgesi

Çinli Uzman: Büyüme İkinci Çeyrekte Yüzde 5’in Üzerine Çıkmalı

Çin Halk Bankası Para Politikası Kurulu Üyesi Wang Yiming, makroekonomik piyasayı istikrara kavuşturmanın birinci öncelik olduğunu, ikinci çeyrekte Çin ekonomisinin büyüme oranının yüzde 5’in üzerine çıkması gerektiğini söyledi.

Wang, yıllık büyüme hedefine ulaşılması için daha güçlü politika tedbirleri benimsenmesi gerektiğinin altını çizdi.

Çin, geçtiğimiz günlerde ilk çeyreğe dair ekonomi verilerini açıkladı. Çin ekonomisi, yılın ilk üç ayında yüzde 4,8 büyüdü. Ancak mart ayında tüketim mallarının toplam perakende satışlarının yüzde 3,5 daralması gibi başlıca göstergelerde görülen yavaşlama eğilimi dikkat çekti.

Çin Varlık Yönetimi 50 Forumu 2022 Zirvesi bugün başkent Beijing’de düzenlendi. Wang Yiming, mart ayında ekonomik büyümedeki yavaşlamanın ana nedeninin salgınla mücadele tedbirlerinin artırılması olduğunu belirtti.

Bunun yanı sıra, Rusya-Ukrayna çatışmasının tırmanması, ABD Merkez Bankası’nın (Fed) faiz oranlarını artırması ve küresel ölçekteki enflasyon artışının belirsizlikleri artırdığını dile getiren Wang Yiming, bunun küresel tedarik zincirine darbe vurduğuna ve piyasa beklentilerini etkilediğine işaret etti.

Wang Yiming, etkilerin ikinci çeyreğe kadar devam edebileceğini ve ikinci çeyrekte ekonominin hâlâ nispeten büyük bir aşağı yönlü baskıyla karşı karşıya kalacağını ifade etti.

Wang Yiming, dış faktörlere etkin şekilde yanıt verilmesi, döviz kurunun makul ve dengeli bir düzeyde tutulması ve uluslararası ödemeler dengesinin korunması için para politikasının özerkliğinin ve RMB döviz kurunun esnekliğinin sürdürülmesi gerektiğini kaydetti.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.