Çin, yeni veya ikinci el Ferrari model araçların en az dörtte birinin kadınlar tarafından satın alındığı ilk ve tek ülke. Uluslararası medya organlarına göre, son beş yıl içinde Çin anakarasında satılan Ferrari’lerin yüzde 26’sı kadınlar tarafından satın alınmış. Bu kadınlar, genellikle büyük teknoloji firmalarının üst düzey çalışanları, emlak sektörü girişimcileri veya çok zengin ailelere mensup kadınlar.
Geçtiğimiz yıllarda bu lüks markaya gösterilen ilginin çok arttığını belirten Ferrari yetkilileri, geçen yıl bin 600 araç satarak tüm satışlarının yüzde 12 kadarının bu ülkede gerçekleştiğini açıkladı. Alıcılar arasında ayrıca kendini yoktan var eden zengin kadınlar var. Örneğin Longfor Group’un kurucusu Wu Yajun, Apple'a parça temin eden önemli bir şirket olan Lens Technology’nin başkanı Zhou Qunfei ve Shein firmasının yöneticisi Gu Xiaoqing bunlardan birkaçı.
Çin, Amerika Birleşik Devletleri’nden sonra dünyada en çok sayıda milyarder barındıran ülke. Bu milyarderlerin birçoğunun kendini yetiştirmiş "alaylı" iş insanları olduğu söyleniyor. Öte yandan, tüketim şablonlarının yerleşmesine ilişkin olarak sosyal medya da önemli bir rol oynuyor. Örneğin, TikTok’un benzeri olan Douyin, Ferrari model araç kullanan kadın gösteren çok sayıda video yayıyor.