Cirosal bazda değerlendirildiğinde, dünyanın en büyük e-ticaret piyasası olan Çin, gelecekte de bu liderliğini sürdürecek. Piyasa gözlemcisi GlobalData adlı kuruluş, Çin’de bu yıl 2,1 trilyon dolar tutacak olan e-ticaret cirosunun 2025 yılında 3,1 trilyon dolara çıkması gerektiğini öngörüyor. GlobalData uzmanları, bu yıl için yüzde 17'yi aşan bir büyüme oranından hareket edip bunun 2025 yılına değin yavaşlayacağını varsayıyorlar.
Öte yandan istatistik portalı Statista'nın raporunda Çin’deki e-ticaret penetrasyon oranının yüzde 68 olduğu belirtiliyor. Bu, neredeyse her 10 Çinli’den yedisinin e-ticaret işlemi yaptığını göstermekte. Bu oran, 2025 yılına değin yüzde 83,5 oranına çıkabilecek ki, söz konusu aşamada, bir doyum noktasına varma etkisi göze çarpacak.
GlobalData analizlerine göre, e-ticaret cirosunda saptanan şu ana kadarki çok yüksek çıkış, önemli ölçüde korona salgınından kaynaklanıyor. Çin’de bu dönemde çok sıkı uygulanan kapanma önlemleri insanları e-ticarete yönlendirdi. Bu çerçevede özellikle de yeme-içme malzemelerinin çevrimiçi ısmarlanma eğilimi bu artışta ciddi bir rol oynadı.