Öne Çıkanlar kılıçdaroğlu CHP Adana Milletvekili Dr. Müzeyyen Şevkin bugünün gündemi diyarbakır chp pkk AİLE abd MSB tesk genel başkanı bendevi palandöken gündem başlıkları terörist

Çin’in Dijital Yuan Cüzdanını Şimdiden 261 Milyon Kişi Ceplerine İndirdi

Çin’in dijital yuan cüzdanı, ülke nüfusunun yaklaşık beşte biri olan 261 milyon kişi tarafından indirildi ve 87.5 milyar yuan (13.8 milyar dolar) değerindeki işlemler için kullanıldı. 2014’ten beri geliştirilmekte olan e-CNY cüzdanı, bu yılın başında iOS ve Android mağazalarına gitmeden önce ülke genelinde kapsamlı saha testlerinden geçti.



Çin basınında yer alan haberlere göre, Çin Halk Bankası’nın finans piyasaları başkanı Zou Lan, yakın tarihli bir basın toplantısında, hala pilot aşamada olmasına rağmen, alımın son aylarda hızlandığını söyledi. Cüzdan şimdi, birlikte dijital ödeme pazarının yaklaşık yüzde 94’ünü oluşturan Ant Group ve Tencent’in Çin’in baskın ticari ödeme uygulamalarını yakalamaya başlıyor.

Morning Consult’a göre, bu uygulamalar sadece her yerde mevcut değil, aynı zamanda çok beğeniliyor ve Çinli yetişkinlerin yüzde 83’ü onlar hakkında en azından biraz olumlu görüşe sahip. Şu anda Morning Consult tarafından ankete katılanların yalnızca yüzde 60’ı e-CNY’yi olumlu buluyor, ancak üçte birinden fazlası bunu duymamış veya hakkında hiçbir fikri yok.

Ankete katılanların dörtte birinden fazlası, e-CNY uygulamasını ihtiyaç duymadıkları için kullanmadıklarını söylerken, yüzde 17’si bir alternatif kullanmayı tercih ettiklerini söylüyor. Ancak, yüzde 26’sı nasıl olduğunu bilmedikleri için kullanmadıklarını söylüyor ve yüzde 13’ü pilot bir şehirde ikamet etmemek (yüzde dokuz) veya uygulamayı destekleyen bir akıllı telefona sahip olmamak (yüzde dört) gibi teknik engellerden bahsediyor. e-CNY cüzdanını kullananların yüzde 72’si bunu çevrimiçi alışveriş için ve yüzde 67’si ulaşım gibi kamu hizmetleri için ödeme yapmak için kullandığını söylüyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.