BMW AG’nin Finans Direktörü (CFO) ve Yönetim Kurulu Üyesi Nicolas Peter, Çin’in önümüzdeki yıllarda dünyanın en büyük yeni enerji aracı (NEV) pazarı olmaya devam edeceğini söyledi. Xinhua ile bir röportaj yapan Peter, “Çin’deki toplam NEV pazarının 2025’te yaklaşık 13 milyon adede ulaşması bekleniyor ve bunun yüzde 25’inden fazlasının akülü elektrikli araçlar (BEV) olacağı tahmin ediliyor. Bu, 2025 yılını kadar toplam satışlarımızı yüzde 25 artırma planlarımızı güçlendiriyor” dedi.
2021’de Çin’deki NEV satışları yıllık yaklaşık yüzde 170 arttı. Bu ivme, tüm zorluklara rağmen Çin NEV pazarının yıllık yüzde 140 büyüme kaydettiği 2022’nin ilk çeyreğinde de devam etti. Bu süreçte BMW, elektrikli ürün portföyünü genişletti ve Çinli müşterilerine yeni beş BEV modeli sundu. Peter, 2023 yılına kadar bu sayıyı 13’e çıkarmak istediklerini söyledi.
Şirket, geçen hafta Shenyang’da bulunan Lydia adlı yeni fabrikasında Çin pazarı için özel olarak üretilen BMW i3’ün üretimini başlatmış, tamamen elektrikli BMW i7 lüks sedanının dünya prömiyerini de gerçekleştirmişti.
“Odak noktamız elektro-mobiliteyi artırmak”
Bu yılın ilk çeyreğinde, BMW Group dünya çapında tam elektrikli BMW ve MINI araçlarının satışlarını yıllık yaklaşık yüzde 150 artırarak yaklaşık 35 bin 300 adede çıkardı. Peter, “Çin’de, Kovid-19 salgının zorluklarına rağmen, BMW iX, BMW gibi merakla beklenen yeni modellerimizin popülaritesi sayesinde 2022’nin ilk çeyreğinde tamamen elektrikli modellerimizin satışlarını üç katına çıkardık” dedi.
Uzun vadede Çin’in şirketleri açısından dünyanın en büyük otomobil pazarı olarak kalmasını beklediğini söyleyen Peter, Çin hükümetinin ülkedeki otomobil satışlarını artırmak için yeni politika önlemleri alma sözü verdiğini hatırlattı. 2021’de Çin’in binek araç pazarı yıllık yüzde 4,4 büyüme kaydetti. Toplamda 846 bin BMW ve MINI aracı Çinli müşterilere teslim edildi; bu, 2020’ye göre yüzde 8,9 artışla, BMW’nin en büyük tek pazarında üst üste ikinci yıl için yeni bir satış rekoru oldu.