ABD Başkanı Trump’ın ABD’li şirketleri Çin’den ayrılmaya çağırmasına karşın yatırımlar devam ediyor. ABD’nin en büyük süpermarket zincirlerinden Costco, Çin anakarasındaki ilk marketini Shanghai’de açtı. Alman perakende devi, ALDI’nin ilk Çin mağazası ise 7 Haziran’da hizmet vermeye başlamıştı. Shanghai’deki yabancı sermayeli perakende mağaza sayısı 122’ye ulaştı…
ABD merkezli süpermarket devlerinden Costco’nun Çin’in ana kesimindeki ilk mağazası önceki gün Shanghai’de hizmete girdi. Mağazaya 2 günde 130 bini aşkın kişinin üye olmasıyla Costco’nun küresel çapta “tek mağazaya ait üyelik rekoru” da kırılmış oldu. Mağazanın gördüğü yoğun ilgi, Costco’nun hisse değerlerinin yükselmesini de sağladı.
Dünyanın ilk 500 şirketi arasında yer alan Alman perakende devi ALDI'nin ilk Çin mağazası 7 Haziran’da Shanghai’da açılmıştı. Bu gelişmenin hemen ardından da Japonya’nın en büyük mobilya ve ev dekorasyonu zinciri NITORI tarafından yapılan açıklamada, 2032 yılına kadar Çin’in ana kesimindeki mağaza sayısının bini aşacağı duyuruldu.
Öte yandan, dünyanın ilk 500 şirketi listesinde ilk sırada yer alan Walmart bünyesindeki Sam’s Club ise 28 Haziran’da Shanghai’de ikinci mağazasını açtı. Böylece, Sam’s Club Çin’deki 26’ncı mağazasını hizmete soktu.
Çin piyasasının gösterdiği güçlü satın alma gücü yabancı sermayeli perakende işletmelere büyük kazanç getiriyor. Shanghai'de dev bir tüketim piyasası potansiyali bulunmasından dolayı, bu yıl birçok yabancı perakende işletme kentteki yatırımlarını arttırdı.
Son verilere göre, Shanghai’de bulunan 122 yabancı sermayeli perakende işletmesinde gerçekleştirilen satış cirosunda yüzde 9’luk artış yaşandı.